Mercedes-Benz GLK oživil facelift

Nejmenší stuttgartské SUV nabídne pozměněný design, ještě lepší materiály a paletu pěti motorů.

Mercedes před pár dny představii nové SL65 AMG a ze stejné automobilky vyjel i modernizovaný GLK. Jak moc velký doping dodá facelift malému Mercedesu v souboji o zákazníka jezdícího v Range Roveru Evoque nebo BMW X1?
Modernizované GLK, jež si odbude svou veřejnou premiéru na autosalonu v New Yorku, který se koná příští týden, naváže na současné designové trendy značky, které jsme zaregistrovali už u třídy B nebo čerstvé třídy A.Všechny modely nabídnou LED denní svícení, jinak se design exteriéru nese ve znamení drobných retuší. Pro sportovněji zaměřené řidiče bude připraven paket AMG Sports, který nabídne pozměněný exteriér, nová pětipaprsková kola a ostřejší podvozek.

Mercedes-Benz GLK velká fotogalerie

Mercedes Benz GLK fotogalerie

V interiéru došlo k výraznějším změnám, kompletně byla přepracována palubní deska, volič automatické převodovky se přesunul pod volant. Znalci si všimnou i nového výdechu klimatizace a ambientního osvětlení pomocí LED pásků. K dispozici je i sportovní interiér, který zahrnuje tříramenný volant a sedadla.
O pohon se stará čtveřice naftových motorů a jeden benzínový. Pohání buď výhradně zadní nebo všechna kola. V případě dvou dieselů s pohonem zadních kol má řazení na starosti standardně šestistupňový manuál. Jinak je základem sedmistupňová automatická převodovka 7G-TRONIC PLUS.Základem je čtyřválcový diesel 200 CDI s objemem 2,1 litru, který pohání pouze zadní kola. S výkonem 143 koní zrychlí z klidu na 100 km/h za 10,8 sekundy. Maximální rychlost je stanovena na 190 km/h.
Silnější 220 CDI disponuje výkonem 170 koňských sil, zrychlení na stovku za 8,8 vteřiny a maximálku činí 205 km/h. K dispozici je jako zadokolka nebo s pohonem všech kol.



Osvěžený interiér nabídne hodnotnější materiály. Řazení se přesunulo pod volant.

Nejsilnější čtyřválec, tedy 250 CDI, má pod kapotou 204 koní. Zrychlení na sto kilometrovou rychlost proběhne za 8 sekund, nejvyšší rychlost definuje hodnota 210 km/h. Kombinovaná spotřeba je v rozpětí 6,1 až 6,5 litru na ujetých sto kilometrů.
Šestiválcový nafťák 350 CDI o objemu tří litrů nabídne 265 koní a zrychlí na 100 km/h za 6,4 sekundy. Zastaví se až na maximální rychlosti 232 km/h. To všechno při kombinované spotřebě 6,9 – 7,0 litru na sto kilometrů.

Vrcholnou motorizací zůstává benzinový šestiválec 350 4MATIC s objemem 3,5 litru, který je naladěn na 306 koní. Zrychlení na stovku je o desetinku horší než u naftového šestihrnku, tedy přesně 6,5 sekundy. Nejvyšší rychlost je stanovena na 238 km/h a dle normy spotřebuje v kombinovaném režimu 8,1 – 8,5 litru na sto kilometrů. Cena modernizovaného modelu startuje po přepočtu na částce necelých devětset tisíc korun.

26.3.2012 8:30| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist