Mercedes-Benz GLE (2015): třída ML je po faceliftu minulostí, tohle je nástupce s novým označením

Německý Daimler má pro newyorský autosalon připravenou mezigenerační modernizaci svého úspěšného SUV, to však kromě světel a nárazníků změnilo i své jméno.

Netušíme, zdali se lidem v Mercedesu nelíbilo to věčné handrkování o tom, jestli se jedná o třídu M (což se nesetkalo s pochopením u BMW) anebo třídu ML, každopádně těmto letitým dohadům je konec. Vůz po modernizaci přebírá jméno po svém mladším sourozenci GLE Coupé.

Také proto můžeme říci, že tohle opravdu není ledasjaký facelift, i když tedy přepracovanému SUV zůstávají stejní soupeři v podobě BMW X5, Audi Q7, Range Roveru Sport či Porsche Cayenne. Co německá automobilka s třícípou hvězdou ve znaku změnila na své novince po vizuální stránce, vám snad nemusíme nějak zvlášť popisovat, vše podstatné odkrývají desítky fotografií v galerii. My se pro změnu podíváme pod karoserii, která kromě jiného ukrývá také novou techniku.

Ve flotile motorizací se nově objevuje plug-in hybrid GLE 500e 4MATIC kombinující benzínové biturbo 3.0 V6 s výkonem 333 koní s elektromotorem o 116 koních, přičemž celkový výkon soustavy činí podle automobilky 442 koňských sil a 650 newtonmetrů. Výkony benzín-elektrického systému zpracovává sedmistupňový automat a čistě na elektřinu by mělo auto zvládnout 30 km (případně jezdit rychlostí 130 km/h). Také proto vychází podle měřicího cyklu NEDC nesmyslná průměrná spotřeba jen 3,3 litru na 100 km, ta reálná, zejména pak po vybití akumulátorů, bude podstatně vyšší.

Z dalších zajímavých motorizací stojí za zmínku špičkové AMG GLE 63 s 5,5litrovým V8 biturbo, které ve standardní verzi nabídne 557 koní a 700 newtonmetrů, zatímco ostřejší provedení S vyprodukuje 585 koňských sil a až 760 newtonmetrů dostupných od 1750 do 5250 otáček za minutu. Takto upravená varianta zvládne sprint na stovku za 4,2 sekundy a pojede maximální, elektronicky omezenou rychlostí 250 km/h, kterou bude možné za příplatek posunout na 280 km/h.

Osm válců nabídne rovněž GLE 500 4MATIC s výkonem 435 koní, o dva méně pak rovněž benzínová GLE 400 4MATIC s 333 koňmi, respektive dieselový model GLE 350 d 4MATIC s 258 koňmi a maximálním točivým momentem 620 Nm, který slibuje průměrnou spotřebu jen 6,4 litru nafty na 100 km. Základem se stanou čtyřválce GLE 250 d a GLE 250 d 4MATIC s identickým výkonem 204 koní, přičemž ta první bude mít pouze pohon zadních kol. Zajímavé rovněž je, že všechny vznětové verze GLE budou mít ve standardní výbavě nový devítistupňový automat 9G-Tronic, který bude možné za příplatek vybavit redukční převodovkou a uzávěrkou mezinápravového diferenciálu v rámci paketu Off-Road Engineering, takže vůz pak bude mít až osmnáct převodových stupňů pro jízdu vpřed.

26.3.2015 11:20| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist