Mercedes ML (2015): maskovaná W166 po faceliftu se promenáduje v ulicích Plzně
autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-Benz GLE > Mercedes-Benz GLE (2015): třída ML je po faceliftu minulostí, tohle je nástupce s novým označením
Mercedes-Benz GLE (2015): třída ML je po faceliftu minulostí, tohle je nástupce s novým označením
Netušíme, zdali se lidem v Mercedesu nelíbilo to věčné handrkování o tom, jestli se jedná o třídu M (což se nesetkalo s pochopením u BMW) anebo třídu ML, každopádně těmto letitým dohadům je konec. Vůz po modernizaci přebírá jméno po svém mladším sourozenci GLE Coupé.
Také proto můžeme říci, že tohle opravdu není ledasjaký facelift, i když tedy přepracovanému SUV zůstávají stejní soupeři v podobě BMW X5, Audi Q7, Range Roveru Sport či Porsche Cayenne. Co německá automobilka s třícípou hvězdou ve znaku změnila na své novince po vizuální stránce, vám snad nemusíme nějak zvlášť popisovat, vše podstatné odkrývají desítky fotografií v galerii. My se pro změnu podíváme pod karoserii, která kromě jiného ukrývá také novou techniku.
Ve flotile motorizací se nově objevuje plug-in hybrid GLE 500e 4MATIC kombinující benzínové biturbo 3.0 V6 s výkonem 333 koní s elektromotorem o 116 koních, přičemž celkový výkon soustavy činí podle automobilky 442 koňských sil a 650 newtonmetrů. Výkony benzín-elektrického systému zpracovává sedmistupňový automat a čistě na elektřinu by mělo auto zvládnout 30 km (případně jezdit rychlostí 130 km/h). Také proto vychází podle měřicího cyklu NEDC nesmyslná průměrná spotřeba jen 3,3 litru na 100 km, ta reálná, zejména pak po vybití akumulátorů, bude podstatně vyšší.
Z dalších zajímavých motorizací stojí za zmínku špičkové AMG GLE 63 s 5,5litrovým V8 biturbo, které ve standardní verzi nabídne 557 koní a 700 newtonmetrů, zatímco ostřejší provedení S vyprodukuje 585 koňských sil a až 760 newtonmetrů dostupných od 1750 do 5250 otáček za minutu. Takto upravená varianta zvládne sprint na stovku za 4,2 sekundy a pojede maximální, elektronicky omezenou rychlostí 250 km/h, kterou bude možné za příplatek posunout na 280 km/h.
Osm válců nabídne rovněž GLE 500 4MATIC s výkonem 435 koní, o dva méně pak rovněž benzínová GLE 400 4MATIC s 333 koňmi, respektive dieselový model GLE 350 d 4MATIC s 258 koňmi a maximálním točivým momentem 620 Nm, který slibuje průměrnou spotřebu jen 6,4 litru nafty na 100 km. Základem se stanou čtyřválce GLE 250 d a GLE 250 d 4MATIC s identickým výkonem 204 koní, přičemž ta první bude mít pouze pohon zadních kol. Zajímavé rovněž je, že všechny vznětové verze GLE budou mít ve standardní výbavě nový devítistupňový automat 9G-Tronic, který bude možné za příplatek vybavit redukční převodovkou a uzávěrkou mezinápravového diferenciálu v rámci paketu Off-Road Engineering, takže vůz pak bude mít až osmnáct převodových stupňů pro jízdu vpřed.