autoweb.cz > Mercedes-Benz > mercedes-benz b > Mercedes-Benz B 200 CDI (2015)
Mercedes-Benz B 200 CDI (2015)
Dynamika 7
Chování na silnici 8
Provozní náklady 9
Praktičnost 8
X-Factor 6
Celkové hodnocení 7.6
Radosti
Dostatečný výkon; příznivá spotřeba; pohodlný podvozek; aura značky…
Starosti
…s tím související cena; pomalejší převodovka; vlažný podvozek
Poslední test Mercedesu třídy B, tehdy plynové verze 200 NGD, jsme zakončili zamyšlením nad tím, že by vůz poháněný stlačeným zemním plynem mohl přímo konkurovat svému turbodieselovému protějšku. A tak ho tu máme. Od posledního setkání Béčko sice prošlo faceliftem, ale změny nejsou nijak dramatické. Úpravy se omezily na tradiční změnu předních a zadních světěl či nárazníků, čehož si jistě všimnete na fotografiích.
Interiér
Uvnitř k zásadním změnám také nedošlo, nejvýraznější je nová grafika multimédií či přepracovaný volant. K němu, resp. k přeskupení tlačítek ovládajících palubní počítač, mám menší výhradu. Starý křížový ovladač byl o něco intuitivnější, ale jde jen o zvyk. Jinak se interiér drží tradiční střízlivosti, ničím vysloveně nenadchne, ale konzistence v kvalitě a materiálech se také počítá, stejně jako pohodlné nastupování a dostatek prostoru ve všech směrech na všech místech.
Pohon
Pod označením 200 CDI se skrývá turbodiesel o objemu 2,1 litru, který, ačkoliv se to na papíře nezdá, poskytuje dostatečných 136 koní a 300 Nm. Jednoka už má svůj věk, což se běžně projevuje především hrubším a hlučnějším chodem, nicméně i tady platí rovnice čím slabší verze, tím kultivovanější projev, a Béčko je naštěstí dobře odhlučněné, takže vás motor obtěžovat nebude. Příplatková sedmistupňová dvouspojková převodovka svojí rychlostí také připomíná spíš staré časy letargických automatů, ale s motorem si dobře rozumí, rychlosti volí uváženě (neřadí, když nemusí) a celkově působí nevtíravě.
Spotřeba
Týdenní průměr, kdy jsem najezdil přes 400 km převážně po městě a dálnicích, často hekticky a ve spěchu, se ustálil na rovných osmi litrech. Věřím, že obezřetnější jízdou by spotřeba ve městě šla stlačit klidně k sedmi litrům, vyloženě vyjížďkovým tempem okolo stovky se pak vejdete i do pěti litrů. Abyste zjistili, zda se diesel vyplatí víc, než plynová verze, je třeba vzít do ruky kalkulačku a zvážit svoje potřeby, nicméně akční rádius 800 km, který není vůbec nereálný, může být pro někoho hned na začátku výběru jasným argumentem.
Ovladatelnost
S klidnou povahou pohonné jednotky ladí i nastavení podvozku. Béčko přilnavostí, vyvážením ani hravostí nenadchne, naopak je naladěné na bezpečnou nedotáčivost, do které přechází poměrně brzy. Vadí to něčemu? Hádám, že drtivá většina potenciálních zákazníků limity hledat nebude, naopak je potěší komfortní podovozek, který obstojně filtruje vibrace a tlumí hluk na všech typech povrchů, od městské dlažby po rozbitou okresku. Jenom na okraj, jakkoliv je podvozek v zatáčkách méně důveryhodný, v přímém směru je vzhledem ke stavbě karoserie překvapivě stabilní i ve vysokých rychlostech, bonusové body si pak odnáší i slušné řízení, které není zbytečně přeposilované ani vyloženě odtažité.
Verdikt
Ačkoliv nepatřím k lidem, kteří by dokázali v praktickém životě zcela docenit kvality Mercedesu třídy B, především proto, že svůj genofond ještě nějakou dobu šířit nehodlám, v neposlední řadě pak proto, že bych potřebnou částku dokázal utratit rozumněji (anebo naopak více srdcem), musím uznat, že mne tohle auto svým způsobem oslovilo. Je totiž akorát svižné, příjemně úsporné, dostatečně prostorné a slušně pohodlné, takže bych si v něm každodenní distribuci ratolestí do vzdělávacích institucí dokázal představit. Nakonec mne ale nejvíce těší, jak v době postupného smazávání rozdílů mezi jednotlivými konkurenty tohle auto stále ještě jasně definuje polaritu mezi sebou a dynamicky atraktivnějším BMW 2 Active Tourer.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 2143 |
Kompresní poměr | 16,2 : 1 |
Převodovka | sedmistupňová dvouspojková |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 225/45 R17 |
Pneumatiky vzadu | 225/45 R17 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 100 / 136 v 3400 - 4400 |
Točivý moment (Nm) | 300 v 1400 - 3000 |
0-100 km/h (s) | 9,8 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 210 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,9 / 3,8 / 4,2 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4393 |
Šířka (mm) | 1786 |
Výška (mm) | 1557 |
Rozvor náprav (mm) | 2699 |
Provozní hmotnost (kg) | 1505 |
Celková hmotnost (kg) | 2025 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1500 |
Zavazadlový prostor (l) | 488 - 1547 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 555 000,- Kč (B 160 CDI 90 k) |
Základní cena test. verze | 698 170,- Kč (B 200 CDI 136 k) |