Na okruhu Paul Ricard s Audi, Ferrari, Lamborghini a Porsche
autoweb.cz > Mercedes-Benz > Mercedes-Benz AMG GT > Mercedes-AMG GT R představen na pražském Chodově
Mercedes-AMG GT R představen na pražském Chodově
Nejprve to, co nevíme a to je cena, za kterou se bude auto prodávat, nicméně vše ostatní už je známé a jasné, třeba to, že auto bude k dispozici během příštího roku, a že v Čechách se očekává zájem řádově deseti kupců s vyhraněným vkusem, kteří unikátní charakter GT R dokáží ocenit.
Srdcem vozu je motor 4.0 V8 s dvojicí turbodmychadel, umístěný za přední nápravou (zajímavostí je kryt motoru, pokud zvednete víko, který ve skutečnosti ukrývá lehké díly vozu a nádoby s technickými kapalinami, samotný agregát je mnohem blíž k volantu pro lepší vyvážení. Výkon oproti „běžnému“ GT S posílil na 585 koní a 700 Nm, díky čemuž stroj zvládne sprint na stovku za 3,6 sekundy a maximální rychlostí je 318 km/h.
Je zajímavé, že vůz je lehčí než jeho „eskový“ sourozenec, a to navzdory přidaným technologickým vychytávkám, a může za to hlavně karbon a magnézium, co mohlo být odlehčeno, tak odlehčeno také bylo. Nicméně zpět k motoru, který přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a elektronicky řízený diferenciál stylem trans-axle pohání zadní kola – s aktivním natáčením! Aktivní je i aerodynamika, počínaje žebrováním na přední mřížce, a konče například karbonovým krytem motoru, který se umí pohybovat ve vertikálním směru a vytvářet tak přítlak.
Řídili jsme: Mercedes-AMG GT S (2015)
První jízda | vydáno 11. 6. 2015
Sedačky jsou anatomické, o tom žádná, a lze bez příplatku volit buď „čistokrevné“ anatomy anebo sesle s možností nastavení a komfortnějším ražením. Nastavovat lze kontrolu trakce, v závodním režimu se vypne veškerá elektronická pomoc a řeší se delikátnost chování brzdových komponent ve vztahu k přilnavosti, a tak podobně, tohle už je vysoká škola závodnická. Mluvili jsme o aktivní aerodynamice, „nemrtvé“ jsou i motor či převodovka v rámci uložení, i tady lze volit nastavení, které buď je komfortní, anebo naopak přenáší tuhost prostřednictvím rázů k řidiči.
Speciální podvozek, výfuky střídající práci buď středovou koncovkou anebo skrytými postranními výdechy, chlazení brzd a aktivní chlazení turbodmychadel – o jednotlivých detailech by šlo mluvit hodiny a hodiny a v žádném případě by to nebyla nuda. Závěrem zpráva o tom, že GT R je unikátní stroj, který bude v několika letech vyráběn v omezených kvótách, ovšem definovaných dostupností jednotlivých komponent a ne limitovaných striktním předpisem o uzavřené sérii ve snaze zvýšit atraktivitu. Takže šanci koupit si GT R má (skoro) každý.