Mercedes-AMG GT (2015): stuttgartské kladivo na Porsche 911 oficiálně představeno

Německý koncern Daimler představil dnes večer v sídle své sportovní divize v Affalterbachu zbrusu nové dvoudveřové kupé Mercedes-AMG GT.

Tohle bylo jedno z nejdéle trvajících automobilových „striptýzových“ představení. Mercedes nás krmil „špionážními“ záběry chystaného modelu AMG GT zhruba rok a půl a vedle toho nás stuttgartská značka zásobovala předběžnými technickými parametry či záběry finální podoby interiéru. V tuto chvíli je marketingová hra u konce, nový sporťák vypouštějící ze svého jména označení Benz je oficiálně na světě.

Konkurent Porsche 911 a nepřímý nástupce modelu SLS AMG se představil hned ve dvou (nutno dodat, že očekávaných) variantách. Obě jsou poháněné novým vidlicovým osmiválcem M178 s dvojicí turbodmychadel a zatímco slabší GT nabídne 462 koní při 6000 otáčkách za minutu a 600 newtonmetrů v rozmezí od 1600 do 5000 ot./min., silnější GT S je naladěné na 510 koňských sil při 6000 až 6500 otáčkách a 650 Nm dostupných od 1750 do 4750 ot.

Obě verze pracují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Getrag umístěnou u zadní nápravy (koncepce transaxle), což se – společně s cíleným použitím různých materiálů – podepsalo pod rozložení hmotnosti v poměru 47:53 procent ve prospěch zadní nápravy.

Karoserie modelu AMG GT je z 93 procent vyrobena z hliníku a tato struktura váží pouze 231 kg. V zájmu snížení hmotnosti byla příď vyrobena z hořčíku, naopak víko kufru je ocelové. Váha Mercedesu-AMG GT činí bez řidiče pouze 1540 kg, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,0 sekundy a maximální rychlost 304 km/h. Ostřejší provedení GT S zvládne ten samý normovaný sprint za 3,8 vteřiny a umí se rozjet na 310 km/h.

Ne že by na to nějak zvlášť záleželo, ale pokud vás to zajímá, průměrná papírová spotřeba vychází na 9,3 (GT), respektive 9,4 litru (GT S) na 100 kilometrů.

Pokud vás zajímá design auta či jeho interiéru, podívejte se do galerie obsahující desítky fotek, my se raději podíváme na několik dalších technických zajímavostí hodných zmínky. Vůz má pochopitelně poháněná zadní kola, kterým asistuje samosvorný diferenciál (u GT klasický mechanický, pro GT S pak řízený elektronicky) a podvozek tvoří dvojitá lichoběžníková ramena (vpředu i vzadu) vyrobená z kovaného hliníku.

V případě GT konstruktéři použili výlučně devatenáctky a pneumatiky o rozměru 255/35 R19 vpředu a 295/35 R19 vzadu, GT S je na tom poněkud jinak. Vpředu má opět devatenáctky a gumy 265/35 R19, vzadu však najdete dvacítky nazuté do příslušných válců o rozměru 295/30 R20. Značku a typ základních pneu prozatím neznáme, jako opce v paketu AMG Dynamic Plus budou k mání Micheliny Pilot Sport Cup 2.

Bez ohledu na model jsou na voze standardní ocelové brzdy, jejich konstrukce ale identická není. GT využívá ventilované kotouče o průměru 360 mm vpředu i vzadu, zatímco průměr předních u „eSka“ narostl na 390 mm. Za příplatek bude možné nechat si pro obě varianty namontovat i karbon-keramiku – pak se průměr předních kotoučů zvětší na 402 mm a zadní zůstanou na hodnotě 360 mm.

K cenám se Mercedes oficiálně nevyjádřil, mluví se však o částkách mezi 100 až 150 tisíci eur, a to je významně méně, než museli zákazníci zaplatit za poněkud výkonnější, ale také těžší SLS AMG.


9.9.2014 9:16| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist