McLaren 650S Spider (2014): novinka s přídí P1 přišla o střechu, stovku za 3,0 s ale zvládne

Před dvěma týdny nám britský malosériový výrobce McLaren představil ostřejší derivát modelu 12C a nám se zdálo, že je o hlavní hvězdě Ženevy rozhodnuto. Chyba lávky.

Právě dnes byla na výstavišti stržena plachta z nového modelu 650S v oranžovém laku, něco ale bylo jinak. Na první pohled to byl ten samý vůz představený McLarenem v polovině letošního února, akorát v jiné barvě, při bližším ohledání se však ukázalo, že tady ve skutečnosti máme druhou karosářskou verzi postrádající střechu.


Samo sebou také Spider je kompletně odvozen od základního modelu 12C a po mechanické stránce téměř kompletně odpovídá kupé 650S, některé drobnosti jsou však přeci jen trochu jinak. Roadster dostal pevnou sklápěcí střechu reagující na tlačítko sklápění do rychlosti 30 km/h a celé elektro-hydraulické divadlo zvládne svůj part během sedmnácti vteřin.

Díky karbonovému monokoku nemuseli konstruktéři příliš řešit ztrátu torzní tuhosti karoserie montáží dodatečných výztuh, takže vůz ve výsledku váží pouze o 40 kg více než kupé – suchá hmotnost činí 1370 kg, pokud by vás to zajímalo.

Otevřená novinka je poháněná vidlicovým osmiválcem M838T twin-turbo s výkonem 650 koní a nejvyšším točivým momentem 678 newtonmetů, což automobilu ve spojení se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za rovné tři sekundy.

Ani při pokračující akceleraci nebude nutné dlouho čekat. 650S se zvládne rozjet na dvojnásobek za 8,6 s (o dvě desetinky pomaleji než uzavřená varianta) a maximální rychlost se nepatrně snížila z 333 na 329 km/h.

Jinak zadní vyhřívané okno Spideru lze i tady ovládat nezávisle na střeše a v případě nutnosti chránit posádku před nepřízní počasí či větrem poslouží i jako deflektor. Cena roadsteru by měla být podle předběžných zpráv vyšší ve srovnání s 650S Coupe o 20 tisíc liber, a také tady jsou součástí standardní výbavy třeba karbon-keramické brzdy, satelitní navigace i satelitní rádio, hlasové ovládání anebo čalounění alcantarou.

4.3.2014 2:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist