Mazda MX-5 (2015) Spyder a Speedster se představují na SEMA Show

Co dostanete, když Mazdě MX-5 ještě víc odstraníte střechu a snížíte čelní sklo? Retro stylovku, která se vzhlédla v závodních strojích minulosti. A co teprve, když celé přední okno odstraníte...

SEMA Show 2015 je v plném proudu a spolu s tím se světu představují nejen šílené tuningové kreace, ale i záležitosti, nad kterými zůstáváme nevěřícně stát s otevřenými ústy a zmůžeme se tak maximálně na hlášku: „To je bomba!“ Jako třeba v případě Mazdy MX-5 Spyder a Speedster.

Myšlenka za oběma vozy je jednoduchá – ukázat světu, že lehká konstrukce je tou nejlepší cestou ke vzrušujícím jízdním zážitkům. Oba koncepty tak byly především odlehčeny – Spyder váží 1043 kg, speedster dokonce ještě o 100 kg méně, a to díky absenci čelního skla, karbonovým dveřím a sedačkám nebo ultralehkým 16″ ráfkům RAYS 57 Extreme Gram Lights.

Speedster je navíc díky nastavitelnému podvozku od K&W o 30 mm nižší, oba vozy se pak mohou pyšnit posílenými brzdami Brembo se čtyřpístkovými třmeny a ventilovanými kotouči. Samozřejmostí jsou i lepivější pneumatiky, na Spyderu od Yokohamy, na Speedsteru pak Kumho Ecsta.

O posílení motoru nejsou žádné informace, nicméně tím hlavním je u obou aut radikální dekapitace. Ve Speedsteru řidiče před povětrnostními podmínkami chrání jen malý štítek na místě čelního skla, Spyder má alespoň nouzový „stan“. Ale ten styl… Tohle vážně nutně musí do sériové výroby, co říkáte?

 

3.11.2015 5:30| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist