Mazda MX-5 Cup – závod třetí

Třetí podnik amatérské závodní série novinářů bojujících v Mazdách MX-5 tentokrát hostil motokárový okruh v Písku. Jak se nám vedlo?

A je tu zase to hrozné ranní vstávání. Ale pokud jde o dovádění na závodním okruhu v jednom z nejlepších sportovních aut současnosti, navíc proti ostatním kolegům z branže, člověku se hned vstává lépe. Celkem úspěšný minulý závod ve mně navíc vzbuzuje chuť po vítězství.

Tentokrát mne čeká třetí závod Mazda MX-5 Cupu na okruhu v Písku. Zatím jsem s místním okruhem ještě neměl tu čest. Dnes budu reprezentovat Autoweb sám, Ondra zůstal doma. Asi netušil, že tu po okruhu protáhneme také BMW M3 E92. Jeho chyba… Nad trochu chladným ránem poznávám, že to ale nebude taková sranda. Cestu na trať opět sužuje lehký déšť a zatažená mračna, která se naštěstí po příjezdu rozplývají po obloze.


Poddajný podvozek dovoluje s autem jezdit tvrdě přes obrubníky.

A to je dobře, protože okruh v Písku je úzký, technicky náročný a lemovaný stromy, které zakořenily nebezpečně blízko krajnici. Mám obavy, že tudy vodit auto bude velké utrpení, ale hned v prvním tréninku zjišťuji, že je malé Mazdě MX-5 okruh šitý na míru. Další důkaz geniality tohoto sportovního roadsteru.Jedna pasáž tu svým charakterem připomíná úsek z Nordschleife, v němž poddajný podvozek Miaty napřed důvěry moc nevyvolává, ale po chvíli člověk zjistí, kolik si toho může dovolit. Auto je tu krásně hravé a člověk má světelné roky na řešení problémů, ale přesto – jet tu na hraně, kdy vidíte veverkám pomalu až do obýváku, je silný zážitek.

Mazda MX-5 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Mazda MX-5 fotogalerie

DOPORUČUJEME: Mazda MX-5 2.0i RC – videotest

Na řadě je první závod. Do měřené jízdy startuji mezi prvními, což mi vyhovuje. Člověka tak tolik nestresují diskuze v paddocku na téma „komu se jak jízda podařila“, když už má všechno za sebou. Stejně ale dělám chybu, probrzďuji do jedné šikany a beru ji trochu zeširoka, což si sebou nese následky dál. Výsledkem je průběžné třetí místo.Mám si najít nějakou závodnickou výmluvu? Ten den bylo v helmě opravdu vedro, navíc když jsem si ji sundal, na horkém slunci jsem pomalu utrpěl úžeh. Slunce pálilo tak moc, až se mi přilepila podrážka k rozteklému asfaltu (to si skutečně nevymýšlím). A ještě mě v botě tlačil zapadlý kamínek (také pravda). No dobrá, prostě jsem jel špatně. Pocit, že se všechno docela daří, byl falešný.


Závody byly opět velmi vyrovnané. O pořadí se rozhodovalo až do konce.

Ve druhé jízdě se v kritickém místě chybě vyvaruji, ale přichází jiná opodál. Přesto mám pocit, že jsem zrychlil. Jenže zrychlili i ostatní. Výsledná bramborová příčka zamrzí. Doteď mě štve natolik, že jsem začal bojkotovat i ten skvělý bramborový salát, co mám v ledničce. Jak já bych si k němu dal řízek… Ale co, zadriftoval jsem si v jednom z nejlepších osmiválcových kupé minulosti (již zanedlouho), zazávodil si v jednom z nejlepších malých roadsterů současnosti a k tomu se hezky opálil. Tahle sobota se přes faktický neúspěch skvěle vydařila. Nemůžu se dočkat další takové…

Mimochodem, pokud byste si chtěli také takhle užívat, můžete vzít svoje auto do příštího závodu Amater Cupu, který se pojede 20. července a jehož součástí bude opět také Mazda MX-5 Cup. Znovu budete mít šanci se posadit do jednoho z roadsterů, takže zůstaňte naladěni na soutěž.

26.6.2013 8:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist