autoweb.cz > crash testy aut > Mazda CX-7 – crash test Euro NCAP
Mazda CX-7 – crash test Euro NCAP
Černou ovcí posledního kola nárazových testů EuroNCAP se stala Mazda CX-7. Ačkoli její čtyři hvězdičky nejsou špatným výsledkem, obě další testovaná auta – Alfa Romeo Giulietta i BMW řady 5 – si vedla výrazně lépe. Devět z deseti testovacích figurín doporučuje bourat s CX-7 dveřmi napřed, protože v tomto testu si Mazda odnesla plný počet osmi bodů. Náraz do sloupu dopadl hůře, senzory v hrudníku figuríny ukázaly velmi vysokou zátěž a břicho nedopadlo o moc lépe.
Vůbec nejhorší práci však odvedly pasivní opěrky hlavy, ochrana je v tomto směru naprosto minimální a bourat zádí napřed EuroNCAP nedoporučuje. U čelního nárazu zpráva konstatuje, že interiér zůstal perfektně stabilní, jen trvdší struktury ve sloupku řízení a přihrádce před spolujezdcem mohou představovat zvýšené riziko pro kolena a stehna cestujících. Výsledek: 76 procent.
Ochranu dětí zhodnotili technici sedmdesáti devíti procenty. Figurína osmnáctiměsíčního dítěte nedošla žádné újmy a auto si za ni odneslo plný počet bodů. Za tříleté dítě pak CX-7 ztratila jen několik desetin. Airbag spolujezdce nelze vypnout, takže není možné vézt vpravo vpředu dětskou sedačku otočenou proti směru jízdy. Upozornění na tuto skutečnost a varování před případnými následky však nejsou dostatečně jasná a právě zde můžeme hledat chybějící procenta.
Simulovaní chodci si chválili nárazník Mazdy, který byl k jejich nohám maximálně šetrný. Bohužel kapota tolik vstřícná nebyla a až na několik malých oblastí se k dopadajícím hlavám nechovala příliš dobře, takže ve výsledku auto dosáhlo na podprůměrných 43 procent. Sedmdesát jedno procento v kategorii elektronických pomocníků pak autu zařídila standardně montovaná stabilizace a signalizace nezapnutých pásů na obou předních sedadlech.
autoweb.cz