Mazda chystá rotační motor s přímým vstřikováním

Mazda nezanevře na Wankelův motor, připravuje jeho další generaci.

Mazda se rotačního motoru drží už léta a může se zdát, že tak činí pouze z tradice. Ale Mazda pravidelně představuje na rotačním motoru nové technologie, které zvyšují jeho účinnost.

Konstrukčně je Wankel zajímavým řešením, ale bohužel se nerozšířil natolik, aby na něm ostatní automobilky usilovně pracovaly. Stále si tak s sebou nese problémy se spotřebou oleje, nízkým točivým momentem a nepřesvědčivou spolehlivostí.

Mazda však dokázala, že i s motorem této koncepce se dá žít a že může dobře fungovat. Nová generace jde zase o kus dál a přidává přímé vstřikování paliva, které ještě více zvýší efektivitu a sníží spotřebu paliva. Velikost motoru má ale zůstat stejná – 1,3 l (dvě komory po 650 cm3).

Nový motor by se měl objevit v další generaci modelu Mazda RX-8 a také pod kapotou oživené RX-7, kde má dostat i přeplňování turbodmychadlem a dvouspojkovou převodovku. Odhaduje se, že výkon bude začínat u 250 koní, ale nejsilnější verze by mohla nabízet více než 300 koní. Spotřeba paliva by měla být srovnatelná s podobně výkonnými konvenčními agregáty.

Bohužel nejsou známy žádné další podrobnosti, ale Mazda určitě časem uvolní oficiální zprávu o této pohonné jednotce.

autoweb.cz

26.5.2009 10:17

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist