Mazda 6 (2007 – 2013)

Druhá generace Mazdy 6 je na trhu s ojetými vozy žádaným zbožím. Atraktivní design, nabídka místa a úsporné diesely jsou velkým lákadlem.

RADOSTI
Nabídka místa pro posádku i zavazadla, líbivý design karoserie, úsporné naftové motory, dobré jízdní vlastnosti, tři karosářské varianty.

STAROSTI
Menší nabídka ojetých vozidel na trhu, slabší antikorozní ochrana,  omezený rozsah výškového nastavení hlavových opěrek, omezený prostor v oblasti hlavy cestujících na zadních sedadlech liftbacku.

Už první generace Mazdy 6 znamenala pro japonskou značku úspěch, kterým navázala na oblíbeného předchůdce, model 626. Druhá generace „šestky“ přinesla proti první řadě pokrok prakticky ve všech oblastech, přesto se ale neprodávala tolik jako třeba koncernově spřízněný Ford Mondeo (Mazda patří pod křídla automobilky Ford).

Důsledkem toho je menší počet ojetých vozidel na trhu. Zájemce o druhou generaci Mazdy 6 má tedy poněkud složitější situaci, rozhodně ji ale lze zdárně řešit. Jen to chce buď více času, nebo více cestování za nabídkami prodejců ojetin.

Designově atraktivní Mazda 6 láká pozornost snad každého motoristy, který přišel vybírat ojetý vůz do autobazaru. Kupce tak hledá celkem snadno. Navíc si jej umí získat i jízdními vlastnostmi či zpracováním interiéru. Právě prostor pro posádku totiž patří k přednostem automobilu.


Místa zde najdete dostatek ve všech směrech. Jedinou výjimku představuje omezený prostor v oblasti hlavy cestujících sedících na zadních sedadlech liftbacku, v kombi je ale vše v naprostém pořádku. K plusům vozidla se řadí pohodlné sedačky, druhou stranu mince pak představuje omezený rozsah nastavení hlavových opěrek, což může vadit především cestujícím vyšších postav.

Samotná palubní deska potěší jak pohledným designem, tak použitými  kvalitně působícími plasty se zdařilou povrchovou úpravou. Řidiči ocení přehledné rozmístění ovládacích prvků i jejich ideální velikost, díky čemuž je lze již po krátké obhlídce obsluhovat zcela intuitivně. Kladem je též do rukou dobře padnoucí volant.

Další klad automobilu představuje dostatečně velký zavazadlový prostor. V liftbacku nabízí objem 510 litrů, zatímco sedan disponuje zavazadelníkem o objemu 519 litrů. Výhodou karoserie typu liftback je však lepší přístup k zavazadlům, než je tomu v případě sedanu. Ještě lépe je na tom v tomto ohledu kombi, které lze navíc v případě potřeby pohodlně naložit až po střechu. V záladním uspořádání, tedy pětimístné konfiguraci a naložení po krycí roletku, jeho nákladový prostor nabízí shodný objem 519 litrů. Mazda 6 druhé generace tedy nazklame ani pokud s ní vyrazíte na rodinnou dovolenou. S kufry zkrátka problém nebude.

Pochvalu si zaslouží také široká nabída pohonných jednotek. I základní motor přitom nabízí dostatečný výkon 88 kW, více sil než omsnáctistovka má dvoulitr, disponující výkonem 108 či 114 kW. V nabídce najdeme taé čtyřválec o objemu 2,5 litru s výkonem 125 kW, menší dvoulitr je ale dostatečně živý a přirozeně úspornější.

Mazda 3 (2003 – 2008)

Ojetá auta | vydáno 16. 4. 2010

Paleta turbodieselů začíná agregátem 2.O MZR-CD/103 kW, který se zdá být ideální volbou pro zájemce o naftovou pohonnou jednotku jak z hlediska spolehlivosti, tak rozšířenosti motorizace na trhu ojetin. V prodeji je ale i dostatek vozidel s turbodiesely o objemu 2,2 litru. Ty mají výkon 92, 95, 120, 132 a 136 kW.

U turbodieselů se může vyskytnout problém s dosluhujícím filtrem pevných částic, což logicky vyžaduje vyšší investici. Signálem, že něco není jak má být a životnost filtru se blíží ke konci, jsou časté procesy regenerace. Pozor si dejte také na vozidla, u nichž byl filtr pevných částic odstraněn. Kromě toho, že nesplňují emisní normy, neprojdou ani pravidelnou technickou prohlídkou.

„Blikající kontrolka DPF nemusí znamenat ucpaný filtr pevných částic, ale může signalizovat nadměrnou degradaci motorového oleje, který se při regeneracích DPF ředí naftou a tím postupně ztrácí mazací schopnost. Druhá generace šestky má totiž pro sledování opotřebení oleje speciální algoritmus, po výměně oleje je proto nutno zanést tuto informaci do řídící jednotky, o čemž ale nezávislé servisy většinou nemají ponětí,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Důležitá je také servisní historie Mazdy 6. „Pozor na zanedbané servisní intervaly, zde předepsané po 20 000 kilometrech. Vůz totiž nemá žádnou signalizaci, že je čas na servisní prohlídku,“ varuje zástupce AAA AUTO. Zavěšení kol vykazuje dobrou odolnost, přesto se u vozidel s vyšším kilometrovým proběhem vůle samozřejmě mohou projevit.

Pozor si dejte také na nadměrné opotřbení ložisek kol u vozidel s vysokým počtem ujetých kilometrů, zejména pak u kombíků, které jsou někdy přetěžovány. „Objevuje se také drobná koroze karoserie. Oproti předchozí generaci se ale protikorozní ochrana výrazně zlepšila,“ zakončuje výčet nejčastějších potíží Jindřich Topol z AAA AUTO.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Mazda 6 druhé generace absolvovala bariérovou zkoušku Euro NCAP v roce 2009 s celkovým výsledkem pět hvězdiček z pěti možných. Za ochranu posádky při nárazu dostala 77%, za ochranu dětí v autosedačkách 81%. Hodnocení 49% ji vynesla ohleduplnost při střetu s chodcem a 71% přítomnost bezpečnostních elektronických asistentů.

22.7.2016 9:30| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist