Mazda 5 (2004 – 2010)

8 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Japonské MPV Mazda 5 zdobí spolehlivost i úsporné turbodiesely. Zadní náprava je ale choulostivější a navíc ceny ojetin bývají vyšší.

Diskuze

12 komentářů

    Petr

    Soudě podle nulové odezvy pod článkem asi auto moc chyb nemá. Uvažuji nad 5 s motorem 1.8 a zajímalo by mě jestli uvedená 1.8 85kW je motor Mazda nebo Ford. Popravdě řečeno k Fordovu motorovému umění moc důvěry nemám. Trpí i pětka na zadní lemy jako Mazda 6 nebo je to pokud jde o antikorozní ochranu lepší ? Věci jako orezlou nápravnici nebo výfuk neřeším, spíš karoserie. Díky za případné zkušenosti. Mám dva favority Mazdu 5 a Hondu FR-V, myslím, že motorově bude i 1.7 v Hondě lepší než Mazda, ale variabilita interiéru a posuvné dveře spíše mluví pro Mazdu. Naftu nechci ani náhodou.

    Shr3k

    Na rozdíl od recenzenta mám s autem praktické zkušenosti a co se týče spotřeby oleje, není rozdíl mezi dvoulitrem a 1.8. Dvoulitr je důstojná motorizace, 1.8 je pro nenáročné jízdy – pro mě osobně je to zdechlina. Oba motory mají přiměřenou spotřebu. Všechno jsou to motory Mazda řady L, ve výrobě od 2002. Pětka korozí tolik netrpí, ale nové odolnější provedení lemů najdete až na šestce nebo nové pětce.

    Tyler

    Nemáte někdo zkušenosti s prostorem ve druhé řadě? Vejdou se tam 3 dětské sedačky? Osobně bych očekával, že MPV jsou převážně rodinné vozy, ale ve většině recenzí se vhodnost pro rodinu vůbec neřeší…Jen tvrdost plastů na palubce.

    jo ten 2 je lepsi pomer cena vykon

    Mirek

    Obávám se, že 3 sedačky do druhé řady v nižší střední nebo v autě z tété kategorie odvozeném skoro nikde nedáš kvůli malé vnitřní šířce. U Mazdy 5 je to navíc umocněno velice nouzovým sedadlem uprostřed a bezpečnostním pásem s navijákem ve střeše, který např. sedačku poutanou proti směru jízdy neobejme.

    Tyler

    No tak to je trochu na prd. Pak je to jen zvýšený kombík. Mě by stačili 2 sedačky a podsedák a to už se vejde i do malého MPV. Ale musí mít 3 samostatné sedačky.

    3 sedačky pro děti ve druhé řadě jen s obtížemi. Překážejí si vzájemně kvůli bočním opěradlům pro ruce u dětských autosedaček. Mám ověřeno, že jde použít dvě děts.sedačky po stranách a na prostřední sedadlo podsedák pro větší dítě. Sám mám 2.0 MZR-CD skoro rok a spokojenost. Skutečná spotřeba měřená po 5ti vyjetých plných nádrží 5,5 litrů/100km (couračky, u dálkové jízdy 5,1 litrů) Počítač ukazuje o trochu víc, než je skutečnost. Mohu jen doporučit.

    Pavel Vorálek

    Vlastním 5 od roku 2006.Motorizace 1.8 16V.Najeto mám 113 000 km.Za tuto dobu už jsem vyměnil 7 zadních tlumičů.Nyní opět řeším stejný problém.Ještě když bylo auto v záruce jsem to řešil,leč marně.\“mám prý jezdi slušně\“.Jak jsem po čase zjistil je to běžná závada.Teprve loni prodejce potvrdil,že už mají problém vyřešen.Po dle mě by se měla Mazda postavit k tomuto problému čelem a provést výměnu (úpravu)všem zdarma pro skrytou konstrukční vadu.Na to můžem zapomenou.Mám postřeh,že u naftových verí se problém neobjevuje.Na zadní nápravě jsou jiné pružiny (jiná tuhost?).Zřejmě si je vyměním spolu s další sadou tlumičů (to už budou 9).Na žádném autě jsem nic horšího nezažil.Je to unikát.

    frantis

    Mmám M5 naftu od 2007 , ve 2010 jsem měnil také tlumiče, teď zase silentbloky vepředu, odpadnuté plasty a šroubky, kryty . Tyto Mazdy nejsou vůbec dělané na naše silnice a vůbec mne mazda zklamala svojí spolehlivostí a postojem k záručním závadám.

    Mona

    Dobrý den, mám dotaz, zda se taky sektáváte s tím, že při rychlejším rozjezdu při řazení z 1 na 2 autu proklouznou kola a to i při vlhké silnici, natož při sněhové pokrývce. Stačí slabý déšť a už kola cukají a ukazuje se symbol prokluzu. Samozřejmě je to i mnou, když prudce vyrazím z křižovatky, ale mám pocit, že to dělá čím dál častěji. Bojím se zimy. díky za reakce.

    Míra

    V podstatě mohou být 2 důvody. Gumy nebo nohy. Tak spíš ty nohy…

    Jan Vejskrab

    Mám 5ku v 2.0 diesel r.v. 2010 jako takové „pracovní“ auto, najeto 395tis, tlumiče stále originál, motor původní (pouze se dělala repase nějakého ozubeného kola na klice, když tam něco „upadlo“ mezi zuby). Teď jsme dělali vstřiky (už měly nárok, za studena to už bylo lenivé a cukalo), jednou EGR, a nedávno turbo (zřejmě nebylo nutné, problém byl nakonec ve vstřikách). Auto se stále chová na silnici dobře, v zatáčkách nikde neuskakuje a tlumí to vzhledem ke kilometrům výborně. Přesto uvažuji o výměně tlumičů, už jen proto, že je divné mít na autě se 400tis km originál tlumiče 😀 Na technické prošlo auto před měsícem bez problémů.
    Takže za mě….pokud se o auto staráte a nanetrefíte zrovna na konstrukční vadu velký palec nahoru.
    Dokoce je motor minimálně na volnoběh tižší než nové 2,2 diesely v CXkách a 6kách (mám obě auta, jedno s nově repasovaným motorem, takže mohu potvrdit z vlastní zkušenosti).
    V plném záběru je už samozřejmě o něco hlučnější, ale ještě aby nebyl :-DDDD

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist