Mazda 3 2.0 Skyactiv-G165: Začínáme dlouhodobý test

12 fotografiíDlouhodobý test

Flotilu dlouhodobě testovaných vozidel rozšiřuje nový člen - Mazda 3 s benzínovým motorem 2.0 Skyactiv-G165 a manuální šestistupňovou převodovkou. Chcete vědět víc?

Diskuze

40 komentářů

    Majitel G165 r.v.2016

    Koukněte na plechy zadních sedadel

    laminess

    Ačkoliv se mi M3 2017 neskutečně oproti konkurenci líbí, některé detaily, jako např. rez za sedačkami a bůhví kde ještě, to malinko kazí. Nejvíc ovšem člověka zklame to, když si koupí nový vůz M3 a výrobce ví o skryté rzi na sedačkách a zákazníka ani neupozorní a oficiální vyjádření na tuto vadu zní: Dobrý den, jedná se o díl, který je po celou dobu životnosti očalouněný, a je v suchu, tedy případná povrchová koroze nemá žádný vliv na životnost daného dílu, případně čehokoliv jiného. Mimochodem vlákno na toto téma je zde – http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/rez-za-sedackami-169355?select=173435#message173435 – stručně řečeno, o vadě víme, neupozorňujeme na to zákazníka a už vůbec s tím náš výrobce nehodlá nic dělat, protože zrezlé části nejsou přece vidět, neskutečný přístup..

    Rypicong

    Mě by také zajímala antikorozní ochrana. Jak bude vypadat podvozek – i když tady nebude nic na koukání, jelikož se testuje v létě a jak už tu padlo, jak vypadají plechy zadních sedaček. O autě uvažujeme, ale když jsem viděl co se nestydí prodat a ještě jak Mazda se zákazníky komunikuje, mi z principu brání si takové auto pořídit… K čemu atmosférický motor co vydrží hodně let a km, když to auto dříve orezne…

    jerry1513

    Já nevím, proč se vůbec řeší nějaká rez pod sedačkou na plechu, který ausgerechnet není vůbec vidět. Na funkci to nemá vliv. M3 – sedan g 120 2017 a mám to tam taky všiml jsem si toho asi po měsíci a nějak mě nenapadlo, že by to mohlo vadit. Když ji miluješ, není co řešit. To auto je dokonalé.

    laminess

    Protože, když si koupím auto kolem půl milionu, nechci ho mít pokryté rzí? Možná tobě to nevadí, jiným ano.. Ale hlavní důvod toho, proč jsem to uvedl je přístup prodejců, kteří o tom vědí, nicméně tě s tím nechají odjet, aniž by to tedy dali dopořádku A také to, že prodejce o tom ví, ale místo toho, aby sjednal nápravu, řekne, že je to nepohledová část a tak to bude dál posílat dál v tomhle stavu? Nebo tebe informovali při prodeji o tom, že auto má zrezlé sedačky? Dík za odpověď.

    jerry1513

    Jo takže když Škoda dala do prodeje např. Roomster, který má mezi zadníma sedačkama a platem kufru fuku asi 10 cm a furt tě to sere, tak je to OK, ale když má Mazda orezlý plech na místě, kde to absolutně až na pár hnidopichů nikomu nevadí tak se to bude omílat furt dokola. mimochodem když bych chtěl simply clever ve stejný kategorii, se stejnou výbavou a přibližně „stejným“ motorem jako má Mazda v základu, tak je min. o 100000,- Kč dražší.

    laminess

    Tyhle manipulativní hlášky se Škodou a podsouvání někomu, že mně něco nevadí, ačkoliv nevím o čem mluvíš ti jde dobře, bohužel jsem jen reagoval na tvojí nevědomost toho, proč lidi reagují na rez v autě, protože jim to zkrátka vadí, ptal si se, dostal jsi odpověď, snad to pochopíš napodruhý..

    Pavel

    Přesně tuhle testovanou specifikaci od dubna mám a prostě tohle auto nemůžete srovnávat s Golfem nebo Octavií…. 😉

    Vyrábí ji v Mexiku, plechy jsou tenké, lak nic moc, odhlučnění by mohlo být taky lepší

    ALE

    motor a sedačky a zpětná vazba od volantu a podvozku způsobí to, že na všechny tyhle drobnosti zapomenete a neřešíte 😉

    PS: rezavé sedačky nemám 😉

    jerry1513

    No já ji mám od března a soudím, že ty ji vůbec nemáš, akorát to máš načtený, protože jinak bys tohle nemohl napsat.

    Lukáš

    Můžeš prosím tě nějak ve zkratce napsat zkušenosti?

    Pavel

    Asi si ti nemusím dokazovat že ji skutečně mám nebo nemám. Každej od auta prostě očekává něco jiného. Já jsem na ni přešel od koncernu a ano je tam spousta věcí co mě na tom každej den rozčilojou např. že nejdou ovládat okýnka na dálku a musím vlézt do auta a 2x zmáčknout tlačítko start než s tím můžu něco dělat.
    Já to beru jako normální, obyčjený auto za slušný peníze s dobrým motorem a podvozkem. Zatím mě to auto baví až začne reznout nebo mě přestane bavit půjde do světa ;). ukažte mně, kde za necelých 600 tis. (můj případ) dostanete čistě z řidičského pohledu takový výkon/cena?

    A jestli ty teda nejsi spokojený, tak nechápu proč sis ji pořizoval. na mazdaclubu je a už v březnu bylo dost uživatelských recenzí a informací včetně problémů.

    Já jediné problémy co jsem zatím měl, že chvíli nefungovalo hlídání mrtvého úhlu a při prudkém dešti nefungoval ten protikolizní systém jinak nebyl vůbec žádný problém.

    zatím najeto něco přes 5 000 km takže si motor teprve sedá, ale je to znát že jde líp do otáček.

    jerry1513

    Já jsem s mojí Mazdou 3 sedan 2017 2,0 Challenge spokojený.
    1. nemusím furt hledat klíč když chci nastartovat
    2. spotřeba na dálku 5 l/100km, Dálnice při 140 6 l/100km. (tsi 63 Kw 7,5)
    3. podle mě nejhezčí auto co se teď vyrábí
    4. jízdní vlastosti
    5. motor
    6. korozi mají už 10 let vyřešenou
    7. výbava
    8. ikdyž se to nezdá, tak má poměrně velký kufr. Do chorvatska ve 4 v poho.
    9. tloušťku laku jsem neměřil ale vzhledově dokonalý
    10. za tímhle autem se lidi otáčej, kdežto v Oct. vypadáš jak obchodní zástupce
    co bych vytknul je ten i-stop, ale za to může EU a dá se vypnout jinak mě fakt nic nenapadá…….jóó ještě tam furt musím dolívat benzín:-)

    Lukáš

    Díky za postřehy, nevím jestli sedan nebo hatch, a nevím ani v jaké barvě, sedan se mi hrozně líbí v modré eternal blue na 18kách, ale zase červená je červená :), neviděl jsi náhodou ten modrej sedan naživo?

    jerry1513

    jestli máš rodinu, tak sedan. Vešel se nám tam velkej kufr na dýlku a ještě zbylo 2/3 kufru. Je tam sice horší přístup ale koho to zajímá. 🙂 a můžeš ho otevřít na dálku. Červená je klasik ale já mám bílou metlu White pearl, a není taky k zahození. na slunci se pěkně třpytí. do modré bych asi nešel. Jiné než zákl. 16 kola bych asi nebral pokud ti nejde vyloženě o vzhled nebo to nemáš ve výbavě. Zaprvý ušetříš a zadruhý to je pohodlnější tolik to nedrncá. Mazda předepisuje huštění min. 2,5baru což ti to kompenzuje a ještě je menší spotřeba.

    Štěp

    Zdravím,

    auto moc pěkný ale zajímalo by mě zda se vejde do kufru kočárek?

    díky za koment

    Lukáš

    Přemýšlým jestli challenge nebo attraction, jako samozřejmě bych chtěl BOSE, ale jak říkáš, menší 16ky budou příjemnější a ušetříš i malinko na benálu, a ta bílá je na M3 krásná, nejhezčí je bílá a červená, taky jich jezdí nejvíce 🙂

    jerry1513

    Pardon, asi jsem se špatně vyjádřil. Nemyslím, že na menších kolech to žere míň, ale spíš s tím větším tlakem v pneu. Kočár by se tam podle mě vešel, záleží jak který. To by sisi musel zkusit u dealera. Ale kombi to není. To bys musel vzít šestku a ta je zas cenově jinde.

    Majitel G165 r.v.2016

    Bose hraje příšerně, predevsim prijem FM radia, o chrasticich reproduktorech ani nemluve. Jestli chceš dobrý zvuk kup auto bez “ Bose „. Jen tak propo, pochybuji že to je Bose. Jsou to plastové repraky integrované do držáku dveří vytvořeného na míru…

    Majitel G165 r.v.2016

    Korozi má Mazda vyřešenou maximálně tak v očích a ústech dealera při prodeji nové auto. Konkrétně v tvém případě koukni příští jaro pod plasty prahů, nadkolí a pod zadní svítilny. Na které je dokonce u sedanu servisní postup na opravu při garančce.

    jerry1513

    Tak jsem koukal na fotrovu pětiletou cx5. Žádnou korozi jsem tam nenašel a to jezdí celoročně. Tak nevím o čem tady každej do zblbnutí plácá. Chytroušci. v garáží Oct. tédéíí v kombajnu páč to jsou „držáky“ a hovno.

    Lukáš

    Teď jsem koukal na nová videa s M3 2018. Změny tam téměř nejsou, nicméně, jestli jsem se díval správně, měly by mít bohatší výbavu již v levnějších verzích. Takže si počkám na 2018ku.

    Cliff

    kola urcite 18-ky. pokud muzu srovnávat (na zimu mam 16), komfort to neovlivni ale jizdni vlastnosti ano. a proto jsme si to auto prece koupili.

    Lukáš

    S tím BOSE je to fakt? To vypadá na docela zásadní problém, ještě někomu blbne příjem signálu v přítomnosti BOSE?

    Cliff

    nic takového jsem nezaznamenal, na muj vkus ma zvuk v defaultním nastaveni naddimenzovane basy, ale není problém si to upravit.

    Lukáš

    Mohu se zeptat, kdy bude první video z dlouhodobého testu? Díky

    Majitel G165 r.v.2016

    Projdi diskuse na Mazdaclub a Mazdaklan, sám uvidíš. Já chtěl Bose kvůli DAB. Jezdím po Praze a středních cechach, – měl být příjem všude. DAB funguje v praze max minutu a pak se preladi na FM.

    Majitel G165 r.v.2016

    Určitě jsi měl dole plasty na podvozku a plastové podběhy ??

    jerry1513

    Jo, a sundanej motor a převodovku, nech se vyšetřit. Běž se podívat na ulici a uvidíš co rezne místo čtení debilních diskusí.

    Pavel

    Dobrý den, prosím o otestování prémiového audiosystému BOSE. Mám několik názorů od lidí, že samotný audiosystém je výkoný, ale jeho uložení tzv. drnčí a celkový poslechový dojem není dobrý, zároveň prosím o srovnání s normálním audiem ve slabších verzích. Díky

    Zegg

    Nedrnčí nic. Ale je pravda, že rozhodně nemám basy nějak na max. Jinak ke kvalitě. Ono je to o tom, že kvalitní audio se musí krmit kvalitním zdrojem zvuku. Pokud tam někdo píchne flešku, kde má MP3 zvuk ve 128kbps, tak to bude hrát nic moc. Ono i třeba takový originál CD od Kabátu Do pekla do nebe je na tom Bose utrpení, AC/DC High Voltage naopak bomba. Proč? Protože Kabáti = šílený dynamický rozsah okolo 5dB. A to prostě kvalitní aparatura neodpouští. Ale to platí nejen o nějakém Bose v autě. Takový nahrávky nelze poslouchat ani na kvalitní aparatuře doma. FM rádio, platí to samé, některé stanice hrajou dobře, obecně stanice ČRo, některé jsou bída. DAB pokud mám signál, tak hraje OK. Zajímavé, pokud nejsem v Ústí n.L. dole u vody, ale někde na kopci, tak chytám DAB z Prahy a v pohodě…a pisateli nade mnou v Praze nehraje? Jinak vytáhnul jsem ze šuplíku starej iPod nano 3rd generation, nakrmil hudbou a je permanentně připíchnuté v USB. S Apple device to fakt umí dobře spolupracovat.
    Ale proč si neobjednáte zkušební jízdu a můžete si vyzkoušet i ten zvuk ne? Jen si neberte flešku se 128kbps empétrojkama.

    Zegg

    ..a ještě pro zajímavost. Já jsem si třeba vypnul centrální reproduktor, takže mi hraje jen 8 repráků…. 4 vlevo, 4 vpravo. Mě se ten zvuk stereo nahrávek takto líbí víc, než aby z toho systém dělal něco jako 2.1 ?

    ferojanotruloduro

    Na testovacke clovek chce pocuvat motor 😀

    Pavel

    Vejde… 🙂 do HB se kupodivu vejde i kočárek s korbičkou (na malé děti) aniž by se to muselo rozkládat a z kočárku sundávat kola (kočárek bugaboo cameleon).
    řešil jsem zároveň kočárek a auto je lepší vybírat kočárek podle auta než naopak 😉

    BcMizu

    My sme brali v sobotu 23.9.2017 dva ks M3. Obidva 2.0 Challenge, 88kw/120hp, obidve v HB. Jedna Soul Red a druha Deep Crystal Blue. Zatial spokojnost iked su auta len v zabehu aa dufame ze na zaciatku svojej puti 🙂 podla vin cisiel boli vyrobene v Mexicu, snad to nebude na zavadu.

    Nvm

    Je sranda číst komentáře, které jsou u tohoto tématu a hlavně u tohoto auta úplně bezpředmětnè. Mazdu 3 si totiž opravdu koupí jen člověk, kterèho baví řízení. Ti co pišou že to hnije, tak maji pravdu, že je to japonec. Nicméně jízda je slast, mám teda už druhý rok G165, na 18 alu a 16 zimní. Podvozek komfortní a při rychlejší jízdě drží jak přibitá, ale pokud chci, tak ji v zatacce urvu a krasne klouzu bokem. Na snehu, tak to ani nemluvim, da se s ni tahat za rucku i pri 80 km/h a to auto se chova neskutecne. Problem dnesni doby a hlavne dnesni spolecnosti je, ze lidi uz auta neumi ridit a chteji aby auta ridila za ne. Jedna pani mi rekla “ vzdyt to auto samo vi jestli tam vyjede a nebo nevyjede“ to o necem svedci a pro srovnani, u nas na dedine je jeden takovy neprijemny kopecek a neni lehke ho na snehu vyjet a kamoska rikala “ jela jsem to na 3x a nakonec sem to vyjela až na zpátečku“. 🙂 takovych lidí už moc není a už vůbec ne ženských. Za mě je mazda auto pro lidi co chtějí řídit a ne pro pitomce, co řeší jestli to hnije nebo jestli radio hraje a jak to basuje nebo co. Poslední připomínka je el. ručka, to neměli dělat. 🙁

    Jirka

    Docela by mne zajímala i spotřeba, ne však z displeje, ale výpočtem „z plné do plné“ od stejné pumpy a stejného stojanu. Elektronické hračičky zpravidla lžou o více jak 1/2 litru.

    Payah

    Co se spotřeby týká – Mazda 3 2014, koupeno jako předváděčka s necelým 1.000 Km najeto, motor 2,0 G 120K. Teď najeto lehce přes 50.000 Km – čerpáno převážně u dvou čerpaček, 80%okresky, 10% město, 10% dálnice. Dlouhodobá spotřeba z čerpání plná-plná je 6,29 l/100 km

    Josef K.

    Dobrý den,
    dotazy k dlouhodobému testu: Jaká byla na konci průměrná spotřeba? Lze do kufru dostat kočárek? Je hlídání mrtvého úhlu funkční pomocník v tomto autě funkční pomocník?
    Kdy zveřejníte prosím finální recenzi prosím? Auto už je na prodej jako předváděčka 🙂

    Pali

    Plne súhlasím s používateľom „Nvm“. Mazda 3 je auto pre vodičov. Keď sa časom objaví nejaká hrdzička, tak sa to opraví. Mazda 3 jazdí neskutočne 😉 Mám Mazdu 3 / Hatchback / 88 kW / biela perleľ / výbava Challenge. Videl som už hrdzavé Golfy, Fábie… Pred domom stoja 2 viac ako 12 ročné Mazdy a sú dokonalé – bez hrdze (1x stará trojka / x dvojka). Verím tomu, že čo sa korózie týka, je Mazda normálne priemerné auto. Čo sa jazdy týka – za dané peniaze nemá konkurenciu. Prajem veľa šťastných a radostných km majitešom Mazdy 😉

    Pali

    Už som tu raz písal a chcem doplniť nejaké údaje.
    Spotreba počas dovolenky – 3500 km = Nemecko, Rakúsko (Alpy) = 6,5 l/100 km / po návrate domov 6,2 -výsledná)…
    Jazdné vlastnosti (2,0L / 88 kw / manuál / Challenge) – alpské kopce, zatáčky… – neskutočná zábava :). Diaľnica – 200 km/h pri 4000 ot (cca 6500 je max). Moja max dosiahnutá rýchlosť podľa GPS 212 km/h (dole miernym kopcom na diaľnici v DE) – auto by ešte išlo viac (bolo mi divné, že rýchlostný index pneumatik je do 240 km/h – už viem prečo). Stabilita aj pri 190 excelentná. 130 km/h ani neviem, že auto ide = totálna pohoda. Podľa otáčok cca 4000 / min by sa dalo max rýchlosťou (195 km/h) cestovať trvale. Kedysi mali autá max rýchlosť pri max otáčkach = bolo možné dosiahnúť ju na krátky čas s pocitom, že vyskočí motor z „kufra“.
    Mám auto momentálne cca rok (08/2018) a stále ma baví jazdiť s ním + stále sa za ním obzriem, keď idem okolo. Nie je to pre mňa premiestňovadlo – je to AUTO – môj rodinný športiačik ;).
    Ešte dodám ku korózii na zadných sedadlách. Mám ju ! Spomenul som to na garančke (mimochodom skvelá cena – kolega mal vyššiu na Hyundai i20) – hneď sme dohodli termín bez nejakých rečí. Mazda si je toho vedomá a odstraňuje to. Nepovažujem to ale za nejakú extra závadu, ktorá by znížila hodnotu auta – keby som o tom nečítal na nete, nikdy by som to nezistil.
    Záver – Mazda 3 je skvelé auto. Je to atmosféra = treba ju „točiť“ = kto si odvykol asi nebude spokojný… Je pohodlná, stabilná (aj pri vysokých rýchlostiach), skvelo jazdí, má perfektný manuál, je pekná a v interiéri priestranná (sme 2 dospelí + 2 deti)… Neviem si predstaviť jazdiť na niečom inom za dané peniaze…
    Poznámka:
    Za cenu Mazdy 3 / 2,0 / 88 kW / Challenge je možné kúpiť Škodu Rapid 1,0 / 81 kW / 2. výbava s doplnkami… Ak sa výbava dorovná na výbavu Mazdy (automatická klíma…) je cena veľmi podobná. Prečo by som si mal vybrať za rovnakú cenu oveľa horšie auto? Každý sme ale iný a vyberieme si to, čo sa nám páči a vyhovuje nám. Ja v tom mám ale jasno ;).

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist