Mazda 3 2.0 Skyactiv-G165: Začínáme dlouhodobý test

Dlouhodobý test | vydáno 7. 8. 2017

Velikost textu: a a a

Flotilu dlouhodobě testovaných vozidel rozšiřuje nový člen - Mazda 3 s benzínovým motorem 2.0 Skyactiv-G165 a manuální šestistupňovou převodovkou. Chcete vědět víc?

Do pomyslné redakční garáže nám zaparkoval další člen dlouhodobě testované flotily. Jelikož jsme se poslední dobou zaměřovali spíš na praktičtější auta, na několik příštích měsíců jsme vybrali něco více řidičsky atraktivního. Přestože rozený hot-hatch to není, Mazda 3 s atmosférickým dvoulitrem spalujícím benzín slibuje dostatek vzrušení. Nabídne slušný výkon 165 koní, točivý moment 210 Nm a hlavně mechanicky perfektní manuální šestikvalt.

Co se výbavy týče, v téhle kombinaci je na výběr pouze ze dvou nejvyšších stupňů Revolution a Revolution TOP, my jsme dostali první zmíněný. Vyjde na 557 900 korun, ovšem nabízí pořádnou porci hraček na palubě. Nechybí 18" hliníková kola, bezklíčový vstup a startování, parkovací kamera, barevný head-up displej, rozeznávání dopravních značek, audiosystém BOSE s devíti reproduktory, sledování únavy řidiče, prevence zadního nárazu, hlídání mrtvého úhlu nebo LED světlomety.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

Samozřejmostí je kompletní elektrická výbava, bluetooth handsfree, dvouzónová automatická klimatizace, kožený multifunkční volant, tempomat s omezovačem rychlosti, dešťový senzor, přední a zadní parkovací senzory, vyhřívaná sedadla a volant nebo 7" displej multimédií s navigací. Zkrátka téměř "plná palba". Klidně bychom něco z toho všeho oželeli, bohužel nižší výbava s nejsilnějším benzínovým motorem pořídit nejde.

A čemu se budeme v nadcházejících týdnech a měsících ohledně Mazdy 3 věnovat? Určitě jízdním vlastnostem, jelikož tohle auto fantasticky jezdí. Zcela jistě spotřebě, protože motory Skyactiv jsou navzdory absenci přeplňování známé svojí střídmostí. Nepochybně praktičnosti, protože hatchback nižší střední třídy musí zvládnout i roli jediného auta v rodině. A také dalším tématům, které vás budou zajímat. Máte nějakou konkrétní otázku, na kterou chcete znát odpověď? Zeptejte se v diskuzi pod článkem a my se na to pokusíme zaměřit.

Měření a technické údaje

MotorMazda 3 2.0 Skyactiv-G165
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín, min. 95 okt.
Plněníatmosférické sání
RozvodDOHC
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1 998
Kompresní poměr14,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)83,5 x 91,2
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu215/45 R18 Michelin Pilot Sport 3
Pneumatiky vzadu215/45 R18 Michelin Pilot Sport 3
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)121 / 165 v 6 000
Točivý moment (Nm)210 v 4 000
Výkon/hmotnost (k/t)127
0-100 km/h (s)8,2
Nejvyšší rychlost (km/h)210
Spotřeba paliva (l/100 km)7,5 / 4,8 / 5,8
Objem nádrže (l)51
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4 465
Šířka (mm)neuvedeno
Výška (mm)1 450
Rozvor náprav (mm)2 700
Provozní hmotnost (kg)1 295
Celková hmotnost (kg)1 815
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)600
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1 300
Zavazadlový prostor (l)364 / neuvedeno
Ceny
Základní cena modelu383 900,- (1.5 Skyactiv-G 100 k Emotion)
Základní cena test. verze557 900,- (2.0 Skyactiv-G 165 k Revolution)

Komentáře ke článku

  • Rezavé plech sedadel Zobrazit
    7. 8. 2017, Majitel G165 r.v.2016
    • Re: Rezavé plech sedadel Zobrazit
      7. 8. 2017, laminess
  • antikorozní ochrana Zobrazit
    7. 8. 2017, Rypicong
  • Proč? Zobrazit
    9. 8. 2017, jerry1513
  • Re: Proč? Zobrazit
    9. 8. 2017, laminess
  • Re: Re: Proč? Zobrazit
    9. 8. 2017, jerry1513
    • Re: Re: Re: Proč? Zobrazit
      9. 8. 2017, laminess
  • Mazdu si kupuješ právě proto, že n... Zobrazit
    10. 8. 2017, Pavel
    • Re: Mazdu si kupuješ právě proto, ... Zobrazit
      10. 8. 2017, jerry1513
      • Re: Re: Mazdu si kupuješ právě pro... Zobrazit
        11. 8. 2017, Lukáš
        • Re: Re: Re: Mazdu si kupuješ právě... Zobrazit
          11. 8. 2017, jerry1513
          • Re: Re: Re: Re: Mazdu si kupuješ p... Zobrazit
            12. 8. 2017, Majitel G165 r.v.2016
      • Re: Re: Mazdu si kupuješ právě pro... Zobrazit
        11. 8. 2017, Pavel
  • Re: Re: Re: Re: Mazdu si kupuješ p... Zobrazit
    11. 8. 2017, Lukáš
    • Re: Re: Re: Re: Re: Mazdu si kupuj... Zobrazit
      11. 8. 2017, jerry1513
      • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazdu si k... Zobrazit
        11. 8. 2017, Lukáš
        • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazdu ... Zobrazit
          11. 8. 2017, jerry1513
        • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazdu ... Zobrazit
          12. 8. 2017, Majitel G165 r.v.2016
          • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ma... Zobrazit
            16. 8. 2017, Lukáš
            • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re... Zobrazit
              17. 8. 2017, Cliff
        • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazdu ... Zobrazit
          16. 8. 2017, Cliff
    • Re: Re: Re: Re: Re: Mazdu si kupuj... Zobrazit
      26. 9. 2017, BcMizu
  • 11. 8. 2017, Štěp
  • Re: Re: Re: Re: Re: Mazdu si kupuj... Zobrazit
    12. 8. 2017, jerry1513
    • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazdu si k... Zobrazit
      20. 8. 2017, Majitel G165 r.v.2016
      • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mazdu ... Zobrazit
        20. 8. 2017, jerry1513
  • M3 2018 Zobrazit
    12. 8. 2017, Lukáš
  • První video? Zobrazit
    18. 8. 2017, Lukáš
  • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re... Zobrazit
    20. 8. 2017, Majitel G165 r.v.2016
  • Audio Zobrazit
    10. 9. 2017, Pavel
  • Re: Audio Zobrazit
    10. 9. 2017, Zegg
  • Re: Re: Audio Zobrazit
    12. 9. 2017, ferojanotruloduro

Tagy: Mazda 3, Mazda

Škoda Citigo na Masarykově okruhu: Stačí mrzký výkon k opravdové zábavě?

Říká se, že potřebujete alespoň 400 koní na to, abyste si pořádně užili Masarykův okruh v Brně, jinak je to utrpení. A co takhle mrzkých 60 koní litrového tříválce ve Škodě Citigo?

Škoda Citigo na Masarykově okruhu: Stačí mrzký výkon k opravdové zábavě?
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, musí být vnější zpětné zrcátko, když je vnitřní? Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist