Mazda 2 1.3 MZR 86 k (2009): Čtenářský test

Ojetá auta | vydáno 10. 2. 2015

Velikost textu: a a a

Předchozí generace Mazdy 2 nyní pomalu přebírá roli ojetiny a proto jsme se vydali za spokojenou majitelkou, abychom se o autě dozvěděli víc.

Nejnovější Mazdu 2 jsme si představili nedávno a tak se nyní přímo nabízí poohlédnout se zpět po předchozí generaci očima čtenáře. Nebo spíš čtenářky? Mazda 2 svou velikostí a tvary se pasuje spíše do role ženského auta a proto jsme oslovili šťastnou majitleku Lucii, která nám nejenže poskytla svoje auto k fotografování, ale také se nám svěřila se svými dojmy.

"Auto jsem kupovala v roce 2009 jako nové, takže v něm jezdím už skoro šest let. Za tu dobu jsem najela 102 tisíc kilometrů a jsem stále velmi spokojená. Nejvíce se mi líbí to, jak vypadá. Nová Mazda 2 je skutečně krásná a podle mě ještě hezčí, ale nemyslím si, že by moje auto vedle ní nějak výrazně zestárlo. Pořád je to docela hezké a roztomilé auto," říká Lucie na adresu designu.

"Další věcí, kterou na autě oceňuji, je prostornost. V Mazdě jezdím nejčastěji sama, většinou do práce, ale když je potřeba, v pohodě odveze další tři dospělé cestující. Navíc má překvapivě velký kufr. Protože ráda sportuji, trochu mě mrzí, že se do něj nevejde jízdní kolo, ale to se u takhle malého auta nelze divit. Jinak je to uvnitř vážně docela velké auto."

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

"Na druhou stranu mi strašně moc vyhovuje, jak je Mazda 2 skladná. Každý den musím řešit problém s parkováním před prací a následně před domem, a Mazdička se vejde úplně všude. To je prozatím jeden z důvodů, proč ji nechci vyměnit za větší auto, ačkoliv přávě z důvodů, že potřebuji často odvézt nějaké větší věci, se poohlížím po větším autě."

"Často také jezdím delší trasy po dálnici, kde bych se ve větším autě cítila o něco bezpečněji, protože ve větších rychlostech mi připadá Dvojka méně stabilní. Do povolených 130 km/h je ale všechno v pořádku a Mazda 2 se řídí opravdu velmi snadno. Posilovač řízení je tak akorát lehký a řadicí páka vysoko na palubní desce je hned po ruce, hlavně se mi ale líbí velká zpětná zrcátka, ve kterých je toho hodně vidět."

Mazda 2: Co jsme o ní napsali, když byla nová?

Mazda 2 1.3 MZR (2008)

Velký test | vydáno 17. 3. 2008

"O Mazdě 2 se často říká, že je s ní velká zábava, což je věc, kterou jako žena, která má raději klidnou jízdu, nedokáži příliš docenit, ale pokaždé, když auto půjčím nějakému chlapovi, tak si libuje. A já se jenom držím madla a nestíhám křičet! Nejlepší je prý to, jak jí klouže zadek, mě to naopak trochu vadí a spíš se toho bojím, ale při běžné jízdě mi auto nepřipadá nijak zákeřné."

"Co se líbí nejen chlapům, ale i mně, je motor. Na dálnici bych uvítala, kdyby byl trochu silnější, ale už jsem se naučila nikam nespěchat. Když už ale spěchám, např. na schůzku, ve městě dokáže být Mazda opravdu svižná. Také je fajn, že moc nežere. Za šest let mám průměrnou spotřebu kolem 6,0 l/100 km."

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3
Zobrazit všechny fotografie

"Na autě mi vyhovuje ještě jedna věc - je naprosto bezproblémové. Za celou dobu vlastnictví, tedy nějakých šest let, jsem neměla jediný neplánovaný výdaj, jezdila jsem jenom na předepsané prohlídky, kupovala pneumatiky a dolévala vodu do ostřikovačů. Až teď řeším první problém, který ale není moc vážný - trochu cvaká kladka na kompresoru klimatizace. Karoserie nikde nerezne a technicky je auto úplně v pohodě."

"Kdybych to měla shrnout, s Mazdou 2 jsem naprosto spokojená a kdybych neměla potřebu vlastnit o něco větší auto, nikdy bych nepřemýšlela nad tím, že ji vyměním. A když už by to mělo přijít, moc se mi líbí nová Mazda 3 a ještě víc Mazda 6, ta je neskutečně nádherná. Zatím ale zůstávám věrná mému autu, protože se mi pořád líbí, je pohodlné, vevnitř prostorné, jezdí svižně a všude zaparkuje."

Měření a technické údaje

MotorMazda 2 1.3 MZR
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1349
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Pneumatiky vpředu185/55 R15
Pneumatiky vzadu185/55 R15
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)63 / 86 v 6000
Točivý moment (Nm)122 v 3500
0-100 km/h (s)13,2
Nejvyšší rychlost (km/h)172
Spotřeba paliva (l/100 km)6,9 / 4,6 / 5,4
Objem nádrže (l)43
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)3885
Šířka (mm)1695
Výška (mm)1475
Rozvor náprav (mm)2490
Provozní hmotnost (kg)1030
Celková hmotnost (kg)1485
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)500
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)900
Zavazadlový prostor (l)250
Ceny
Základní cena modelu339 900,- Kč (v době představení)
Základní cena test. verze99 999,- Kč (nejlevnější ojeté auto)

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Tesla Shooting Brake je vizí nejrychlejšího elektrického "lovečáku"

Nová Tesla Roadster bere dech úchvatnými výkony i designem. Jeden šikovný grafik ovšem dotáhl vzhled nového modelu k úplné dokonalosti.

Tesla Shooting Brake je vizí nejrychlejšího elektrického "lovečáku"
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, 11.8.2017 jsem koupil v bazaru Mazdu 5. Mám problém s filtrem pevných č... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist