Marchionne: Vždy budeme nabízet atmosférické V12

Fanoušci Ferrari si mohou oddychnout – zatím co ostatní vyměkli, Italové si ponechají své rodinné stříbro

Kolik atmosférických dvanáctiválců bylo v supersportech nahrazeno přeplňovanými jednotkami? Aston Martin DB11 využívá turba, Pagani Huayra také, těch příkladů je víc. I u Ferrari se samozřejmě objevilo přeplňování, ale pouze u osmiválců. Šéf automobilky Sergio Marchionne v rozhovoru pro magazín Autocar ubezpečil fanoušky značky, že dvanáctiválce podobný osud nečeká. „Vždy budeme nabízet motory V12. Náš ředitel motorových programů mi řekl, že by bylo absolutním šílenstvím dát na takový motor turbo, takže odpovědí je ne. Bude atmosférický, s hybridním systémem.“ Ferrari tedy hodlá jít cestou, kterou si už vyzkoušelo u vrcholného LaFerrari. Právě použití hybridní techniky zajistí přežití atmosférických motorů, ale podle Marchionneho ne z důvodů, které by všichni čekali. „Nesnažíme se dosáhnout dvou cílů. Skutečně se snažíme vylepšit jízdní výkony na okruhu.“ Technický ředitel Ferrari Michael Leiters dodává: „Norma EUC6 bude výzvou, ale máme řešení. Po ní přijde v roce 2021 norma ULEV (Ultra-Low-Emission-Vehicle), kterou vyřešíme hybridním ústrojím s motorem V12.“ A to je důvod k radosti!

2.5.2017 12:23

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist