Malý sporťák od Audi bude mít zpoždění

Audi připravuje s VW a Porsche malý sportovní model, koncernová politika ale nutí firmu ke změnám.

Již jsme mnohokrát rozebírali budoucí společný projekt Volkswagenu, Porsche a Audi, ze kterého má vzejít malý sportovní roadster s motorem uprostřed, pohonem zadních kol a rozumnou cenovkou.

Volkswagen svou vizi představí již na autosalonu v Los Angeles a dá se očekávat, že do dvou let uvidíme první produkční verze se znáčkem VW a Porsche. Volkswagen bude do malého roadsteru montovat menší koncernové motory, Porsche nic menšího než čtyřválec 2.0 TFSI nedostane.

Audi se však rozhodlo celý projekt vrátit na rýsovací prkna a začít od nuly. Říká se, že malý roadster bude vyhrazen pouze pro VolkswagenPorsche, zatímco Audi půjde svou vlastní cestou. Automobil má být prý větší než oba příbuzné modely a má mít pohon všech kol Quattro, aby lépe zapadal do politiky značky. Porsche, které má nyní ve Volkswagenu rozhodující slovo, chce Audi více odlišit od svých vlastních modelů a od základních modelů s logem VW.

Audi bude svůj vůz označovat pravděpodobně jako R4 a nikoli jako R3, jak se původně očekávalo. Základním motorem by měl být čtyřválec 2.0 TFSI a vrcholným pak přeplňovaný pětiválec z Audi TT-RS o výkonu okolo 335 koní. Zřejmě se dočkáme i výkonného dieselu se sekvenčním přeplňováním a benzínového atmosférického šestiválce.

Audi R4 bude stát mezi Audi TT a Audi R8, jeho cena by měla být přibližně 1 200 000 korun, tedy těsně pod základní cenovkou Porsche Cayman s motorem 2,7 l. Audi rovněž připraví jak roadster, tak vůz s pevnou střechou.

Další zprávy z automobilky hovoří o tom, že se do budoucna objeví celá řada modelů „R“ a jejich číslo bude označovat základní motorizaci, resp. počet jejích válců. Objevit se má totiž i Audi R6, což vlastně bude model R8 se šestiválcem a nižší cenovkou, který by byl vyrovnanějším soupeřem pro Porsche 911 Carrera se základním šestiválcem. Samozřejmě se dočkáme i ostrého Audi R10 s velkým desetiválcem a dvěma turbodmychadly, které bude mít slušný výkon okolo 580 koní a parametry akcelerace a maximální rychlosti v teritoriu Lamborghini Murcielago.

Malé Audi R4 se má objevit nejdříve v roce 2011, rok po představení nového Boxsteru a Caymanu, Audi R6 a Audi R10 o pár měsíců později. Vypadá to, že se Audi ubírá správným směrem, narozdíl od jiných automobilek, které zbarvují své zajímavé modely do zelena.

autoweb.cz

14.11.2008 5:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist