Lincoln MKC (2015): nás se příliš netýká, uvádí však 2.3 Ecoboost globálního Mustangu

(+ video) V příštím roce se na americkém trhu objeví nový crossover Lincolnu a příbuzný evropské Kugy se spoustou moderních technologií. Radost bude mít i „Velký bratr“.

Na letošním lednovém autosalonu v Detroitu představila luxusní divize koncernu Ford koncepční studii Lincoln MKC postavenou na bázi dvojice Escape-Kuga a tedy s využitím platformy společné rovněž s globálním Focusem. Že se nejednalo pouze o stylistické cvičení designového oddělení, dokazuje produkční model, který se po roce představí na původním „místě činu“.

Odhalení nového kompaktního crossoveru tedy proběhne už za necelé dva měsíce, tak dlouho však na fotografie a technická data čekat nemusíte, Lincoln dnes zveřejnil vše důležité včetně videosnímku, který najdete pod článkem.

Pokud se ptáte, proč vlastně píšeme o voze, který se v Evropě téměř stoprocentně neobjeví, odpověď je poměrně prostá. Jednak jde o zajímavě a neotřele vypadající vůz využívající nám známé základy a navíc se pod přední kapotou objevuje nová pohonná jednotka, která se brzy objeví v příští generaci globálního Fordu Mustang.

V případě, že jste tyto informace nezachytili, vězte, že se jedná o přeplňovaný zážehový čtyřválec řady Ecoboost o objemu 2,3 litru, který je v případě Lincolnu MKC naladěn na 275 hp (279 koní) při 5500 otáčkách za minutu a 407 newtonmetrů při 3000 ot./min. Jisté to samozřejmě není, má se ale za to, že ty samé výkony nabídne také základní varianta Mustangu chystaná pro příští rok a přes 300 koní pak třetí generace Fordu Focus RS.

Druhou pohonnou jednotkou Lincolnu MKC se stane i ve zdejších končinách známý přeplňovaný dvoulitr Ecoboost s 240 koňmi při 5500 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 366 newtonmetrů při 3000 ot./min.

Základní verze nového modelu budou mít poháněnou pouze přední nápravu a dostanou osmnáctipalcová kola, za příplatek pak automobilka dodá čtyřkolku v kombinaci s devatenáctkami. Součástí standardní výbavy obou budou adaptivní tlumiče systému CCD (Continuously Controlled Damping) umožňující řidiči vybrat si jeden ze tří přednastavených režimů – sport, normal anebo comfort.

Kromě spousty bezpečnostních prvků či asistenčních systémů bude možné vůz spojit také s „chytrým“ mobilním telefonem a pomocí aplikace MyLincoln Mobile bude moci majitel své auto zamykat, odemykat, startovat, lokalizovat jeho polohu, kontrolovat stav akumulátoru, paliva v nádrži či naprogramovat nastartování a vytopení vozu v určenou hodinu. Jinak řečeno, prakticky dokonalá monitorovací technologie i pro někoho, kdo ji bude chtít zneužít.

Výroba nového Lincolnu MKC se rozjede ve druhém čtvrtletí příštího roku v americkém Louisville a prodej auta tudíž může odstartovat už v létě 2014. Ceny ani možné exportní destinace Ford prozatím neupřesnil, zbytečné naděje by si však Evropané – jak už bylo řečeno – dělat neměli.

13.11.2013 12:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist