Lexus RC F (2014): japonské kladivo na BMW M4 je na světě

AKTUALIZOVÁNO Tohle jsou první oficiální fotografie sportovního kupé od luxusní divize Toyoty, které bude v příštích letech komplikovat prodeje BMW M4 či Audi RS5.

Doplněno 18.25: Ve fotogalerii najdete pár dalších nových záběrů, a přestože výkony nadále k dispozici nemáme, vynořují se střípky dosud neznámých informací. Lexus potvrdil, že auto má „přes 450 bhp“ tedy více než 456 koní, což odpovídá dříve nastíněnému. Zvuk pětilitrového osmiválce i technologie použité při jeho vývoji mají být podle konstruktérů nápadně blízké desetiválcové jednotce LFA. Auto je postaveno na devatenáctipalcových kolech, přepracován byl podvozek a ve volitelné výbavě je údajně karbonová přední kapota i střecha. Na zádi je aktivní aerodynamické křídlo vysouvající se při rychlosti 80 km/h a co můžeme s jistotou říci, RC F rozhodně nevyužívá hybridní techniku.


Dnešek je bezesporu dnem plný zajímavých, převážně sportovních překvapení. Od rána jsme vám stihli představit nový Seat Leon Cupra, viděli jsme interiér budoucího Audi TT, unikly fotografie Subaru WRX STi a aby toho náhodou nebylo málo, máme pro vás také fotky zbrusu nového Lexusu RC F.

Pokud je srovnáme s obrázky naskenovanými z neznámého japonského magazínu, které jsme vám ukázali na Silvestra, zdá se, že se skutečně jednalo o záběry reálného vozu a nikoli rendery, pravdou ale je, že na továrních snímcích vypadá nové kupé RC F ještě o něco lépe.

Opravdu moc rádi bychom ke čtyřem zveřejněným záběrům připojili také nějaká konkrétní čísla o pohonné jednotce anebo data naměřené dynamiky, víme, že na ně většina z vás netrpělivě čeká, Lexus však stále drží bobříka mlčení a mimo tyto fotky nic konkrétního nemáme.

Japonci každopádně slíbili, že se pod kapotou objeví jejich „dosud nejvýkonnější vidlicový osmiválec“, což dává příznivcům značky naději, že bude RC F skutečně poháněné atmosférou 5,0 l se 460 koňmi, jak se už delší dobu v kuloárech uvažuje. Dost ale bylo polévky ze šutrů, podívejte se na nový Lexus ze všech stran i na příští pracoviště jeho řidičů a dejte případně vědět, co si o tom myslíte.

zdroj: Road and track

8.1.2014 5:49| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist