Lexus NX 200t (2015): První jízdní dojmy

Hybridní crossover Lexus NX 300h nyní doplňuje přeplňovaný benzínový čtyřválec 200t. Jak jezdí, to jsme zjišťovali na mezinárodní prezentaci.

Japonská automobilka Lexus před časem rozčeřila stojaté vody kompaktních crossoverů velmi odvážně tvarovaným modelem NX, který až doposud nabízela výhradně pod označením 300h, pod kterým se skrývá hybridní pohon. Nyní jej doplňuje poněkud konvenčnějším benzínovým čtyřválcem o objemu 2.0 litru, který je pro Lexus vůbec prvním zážehovým motorem s přeplňováním.

Pokud něco hybridnímu NX chybělo, byla to trocha výkonu navíc, které má ovšem nový turbomotor dostatek, jmenovitě 238 koní při 4800 – 5600 ot. min. a 350 Nm v širokém rozhraní 1650 až 4000 ot. min. Zajímavostí této jednotky jsou výfukové svody začleněné do kapalinou chlazené hlavy válců, turbodmychadlo typu Twin Scroll, přímé vstřikování paliva D-4ST a variabilní časování ventilů Dual VVT-iW, které podle potřeby dokáže přepínat mezi Ottovým a Atkinsonovým cyklem.

Po první rychlé projížďce mohu prozradit, že má výkonu akorát dostatek a projevuje se příjemně jadrným chrapotem, zatímco při klidné jízdě zůstává všechen nepožadovaný hluk vytěsnený mimo kabinu. Letmo se mi podařilo také získat alespoň rámcový obraz o spotřebě paliva, když jsem z Nice do St. Tropez dálničním tempem mezi 120 – 140 km/h dostal spotřebu přesně na deset litrů.

Lexus NX 200t v oficiální fotogalerii:

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Poněkud schizofrenicky se projevuje automatická převodovka, a to v jakémkoliv ze tří jízdních režimů. Na okamžitou potřebu zrychlit reaguje váhavě, zatímco i na lehký pokyn plynovým pedálem zbrkle podřazuje klidně o dva stupně, když by naopak mohla využít bohatého točivého momentu motoru. Nicméně i přes tyto menší neduhy je motor s převodovkou sladěný vcelku příjemně.

Z hlediska jízdních vlastností je třeba vyzdvizhnout dobrý komfort odpružení a jistou ovladatelnost, ačkoliv v zatáčkách pocítíte docela velké náklony a brzký příchod nedotáčivosti, když se v nájezdu do zatáčky trochu pozapomenete. Podovzek však vždy dokáže najít dost přilnavosti a žádné velké drama se tak nekoná, vše probíhá předvídatelně a čitelně.

Lexus NX by will.i.am:

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

V designovém centru Toyoty ED2 nedaleko francouzského Nice je v současné době k vidění i tato kreace, za kterou stojí zpěvák skupiny The Black Eyed Peas will.i.am. Škoda, že zůstalo jen u kosmetických úprav. Šílenost na způsob Nissanu Juke R by Lexusu NX skutečně slušela.

Na komfort si pravděpodobně nebudete stěžovat ani uvnitř. Prostor na předních sedadlech vinou širokého středového tunelu působí trochu stísněně, nicméně nepohodlně jsem se tu necítil ani na chvilku, naopak místa na zadních sedadlech, která jsou elektricky sklopná v poměru 40:60, je na poměry nadbytek. Kabina je tradičně kvalitně zpracovaná, stejně jako nepříliš ergonomicky vyřešená. Oriantace v množství tlačítek a ovládání touchpadu multimédií je však spíše otázkou zvyku.

Z technologického hlediska potom v souvislosti s modelem 200t zůstalo vše při starém a tak nepřináší nic nového nad rámec dříve představeného hybridu 300h. Těšit se tak stále můžete třeba na bezdrátové dobíjení mobilního telefonu, které podle vlastních zkušeností funguje snadno a spolehlivě, nebo na prémiovou audio soustavu Mark Levinson, která je skutečným potěšením pro ušní bubínky.

Lexus NX 300h AWD (2014)

Velký test | vydáno 15. 11. 2014

Cenově vychází nový Lexus NX 200t na částku 1 079 000,- korun, tedy o 50 tisíc dráž než hybridní model, a to s pohonem předních kol ve výbavě Comfort. Pohon všech kol vyjde na dalších 50 000,- Kč, výbava Executive na 1 249 000,- (FWD), resp. 1 299 000,- (AWD) a vrcholná výbava F Sport výhradně s pohonem AWD na 1 399 000,- korun.

13.3.2015 8:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist