Lexus NX TRD (2014): exteriérový tuning nového crossoveru zařídí tovární sportovní divize

Bylo by poněkud nedůstojné vzít Lexus za milion a začít na něj v garáži lepit na koleně vyrobené laminátové spoilery pofiderní kvality, TRD má však řešení.

Nejmenší crossover luxusní divize Toyoty zatím ještě není ani pořádně na evropském trhu a Japonci už stihli pro Lexus NX připravit balíček s novými tuningovými komponenty. Jestli se vám upravené auto na úvodní fotografii líbí, můžeme zjistit maximálně z vašich reakcí v diskusi, každopádně i zaryté odpůrce dodatečných přestaveb by mohl nalomit fakt, že všechny zde představené díly vyrábí samotná automobilka.

Přesněji řečeno pochází od tovární sportovní divize Toyota Racing Development (TRD), která se pro tuto chvíli zaměřila hlavně na vizuální změny, to ale neznamená, že nemají dopad na funkčnost. Kupříkladu nástavec pod předním nárazníkem zvyšuje podle tvrzení Lexusu přítlak na přední nápravě a stejný účinek má mít rovněž difuzor s výraznými lamelami pod zadním nárazníkem.

Jak významný efekt tato přestavba přináší, autoři v konkrétních číslech neuvádí, k plastovým komponentům vám však za další příplatek navíc přidají nový koncový tlumič výfukového systému se čtyřmi koncovkami mající za cíl vylepšit zvukový doprovod pohonné jednotky.

V paketu nechybí ani lehčí kovaná hliníková kola se specifickým designem, průměrem devatenáct palců, šířce osm palců a hmotnosti 11,4 kilogramu. K těm si pak můžete přikoupit také matice včetně těch pojistných a příslušné pneumatiky značky Michelin, konkrétně Latitude Sport o rozměru 235/55 R19.

Internetová stránka sportovního oddělení TRD se tuningem motorů prozatím nechlubí a to znamená, že přeplňovaná NX 200t a hybridní NX 300h budou i nadále nabízet 238, respektive 197 koní, nemůžeme ale vyloučit, že se v budoucnosti v tomto směru nic nezmění.

30.7.2014 1:27| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist