Lexus LX570 Supercharger (2014): japonský luxusní mastodont dostal kompresor a 450 koní

...potíž je akorát v tom, že jej budete v EU shánět ještě obtížněji, než standardní LX570. Podle Toyoty jej budou chtít jen příznivci Lexusu na Středním východě.

Pokud jste ochotni připustit, že přeznačkovaná a luxusně vybavená Toyota Land Cruiser V8 může být alternativou Range Roveru či Mercedesu GL, mohla by se vám zbrusu nová verze Lexusu LX570 Supercharger docela líbit.

Zatímco standardní model pohání atmosférický benzínový osmiválec o objemu 5,7 litru s výkonem 388 koní a nejvyšším točivým momentem 546 newtonmetrů, novinka je schopna vyprodukovat díky instalaci mechanicky poháněnému kompresoru 450 koní.

Detaily dynamiky Lexus nezveřejnil, předpokládáme ale, že by takto naladěný vůz mohl hravě zvládnout v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou stovku mezi 6,5 až 7,0 sekundy.

Pro srovnání tady máme LX570 s originálním kompresorem od sportovní divize TRD, který pod přední kapotu před pár lety namontovalo moskevské zastoupení Lexusu pro jednoho ze svých zákazníků. Mohutné SUV se tehdy dokázalo rozjet na 100 km/h za pouhých 6,2 vteřiny, výkon motoru však přesahoval 500 koní.

Jestli ruský Lexus garantoval svému klientovi záruku, popravdě nevíme, každopádně LX570 Supercharger je oficiální stroj Toyoty a v tomto směru potíže určitě nehrozí. Poněkud komplikovanější je, že tento stroj chtějí Japonci prodávat pouze v Kuvajtu a o něco později pak i v dalších státech kolem Perského zálivu.

Proč tomu tak je, není těžké uhodnout, přesto máme za to, že i ve Spojených státech, Rusku nebo Číně by Toyota našla dost movitých zájemců s adekvátním přístupem k ropným frakcím a schopným ocenit audio Mark Levinsom, kůží čalouněná sedadla s vyhříváním i chlazením či dřevěnými intarziemi. To si však budou muset lidé od Toyoty, potažmo Lexusu rozhodnout sami.

zdroj: Qabaq přes Worldcarfans

29.4.2014 7:19| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist