autoweb.cz > BMW > BMW M3 > Lexus IS-F se nástupce (nejspíš) nedočká
Lexus IS-F se nástupce (nejspíš) nedočká
Osmiválcový sedan měl být konkurentem pro BMW M3 a Audi RS5. Nejspíš už o něm budeme mluvit jen v minulém čase, nad nástupcem se stahují mračna. Žádný prodejní hit to nebyl, v Česku je vidět jen výjimečně a prodeje nebyly lepší ani v zámoří, kde si automobilka hodně slibovala. Loňský rok se ve Spojených státech prodalo jen 486 kusů, zatímco prodeje BMW M3 se počítají na tisíce.
DOPORUČUJEME: První jízda – Lexus IS-F 5.0 V8
Když do toho započítáte fakt, že než se motor z limuzíny LS dostal pod kapotu divokého IS, dostal titanové sání, titanové sací ventily, kovaný klikový hřídel a spoustu dalších ne úplně levných věcí, dojdete k tomu, že na něm Lexus nemohl moc vydělávat. Spíš si zvyšoval společenský kredit.
Lexus IS velká fotogalerie
Z vyladěného osmiválce posílal na zadní kola 423 koní, takže sprint na stovku proběhl za 4,8 sekundy a s plynem na podlaze dokázal letět až 270 km/h, kde zasáhl elektronický omezovač. Schopnostmi překypoval i v zatáčkách, po faceliftu pomáhal zadním kolům standardně montovaný samosvorný diferenciál. Co tedy chybělo k prodejnímu úspěchu?
Američané prý těžce nesli absenci kupé a nutnost automatické převodovky. Ano, vyžadovali manuál, stejně jako u BMW M5. Jenže tam ho na rozdíl od Lexusu dostali. A ani s novou generací Lexusu IS se to nejspíš nezmění. Momentálně je v nabídce atmosférický šestiválec s výkonem 207 koní a šestistupňovým automatem, nebo hybridní verze s výkonem 220 koní a řazením E-CVT.