Lamborghini Urus (prý) změní pravidla hry

Nejen, že má automobilce pomoci ztrojnásobit prodeje, ale chce mezi drahými SUV stanovit nová měřítka.

Chystané „Macho-SUV“ s býkem ve znaku si rozhodně nebere za cíl stát se jedním z mnoha drahých crossoverů. To ostatně asi nikdo nepředpokládal, už koncept naznačil svalnaté křivky, ostře vytažené blatníky a pořádně naštvaný výraz. Pokud ale máte strach, že se pod agresivní karoserií bude ukrývat obyčejná koncernová technika, jste na omylu.

Šéf Stephan Winkelmann se v rozhovoru vyjádřil poměrně jasně, tedy v tom smyslu, že možnost sáhnout do skladů Volkswagenu tady samozřejmě je, ale Lamborghini se tam pro elektromotor a sadu baterií nechystá. Nezapomněl připomenout, že v DNA značky jsou jasně zakódované atmosféricky plněné motory a toho se chce Lamborghini držet tak dlouho, jak to jen bude možné.

Když se vrátíme k pekingskému konceptu, u toho se nejčastěji skloňovalo spojení čtyřlitrového osmiválce s elektromotorem. Výkon se měl pohybovat okolo 600 koní a měl pohánět všechna čtyři kola. Pod kapotou ale ve skutečnosti mohlo být téměř cokoli, od koncernového agregátu až po vzduchoprázdno.

Do produkční verze je ještě docela dost času, Urus se má na trh dostat až v roce 2017, takže jsou ve hře jak stávající motory, tak do té doby může přijít i nějaký nový, menší a úspornější agregát. Dvanáctiválec můžeme ze spekulací asi rovnou vyřadit, nedával by smysl, navíc by se pod krátkou přední kapotu nejspíš ani nevešel. Mnohem reálněji už působí myšlenka desetiválce z Gallarda naladěného na nějakých 550 – 600 koní.

11.6.2013 8:35| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist