Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder nabízí vítr ve vlasech a zvuk šesti set koní

Ano, možná poněkud diskriminační situace, ale nosíte-li příčesek, pak pro vás tohle auto (asi) nebude...

Na začátek upřesnění k titulku, těch šest se koní je ve skutečnosti víc, Huracán LP 610-4 Spyder, tedy otevřená verze modelu Huracán LP 610-4, nabízí rovných 610 koní. Atmosférických koní, aby bylo jasno, tam kde se konkurence už pomalu a jistě uchyluje k přeplňování, Lamborghini se stále drží atmosférického sání a jen stěží lze mluvit o konzervatismu.

„Huracán LP 610-4 Spyder je další kapitolou úspěšného příběhu atmosféricky plněného modelu Huracán V10 a pokračuje v tradici značky Lamborghini ve výrobě otevřených automobilů,“ říká Stephan Winkelmann, prezident a CEO společnosti Automobili Lamborghini. „Huracán Spyder kombinuje inovace, výkony a vzhled karosářské verze kupé s novými technologiemi a jinou emoční dimenzí. Jeho předchůdce, model Gallardo Spyder, se stal nejprodávanějším otevřeným vozem v historii značky Lamborghini a očekáváme, že Huracán Spyder svého předchůdce ve všech ohledech překoná.“


Tolik tedy vyjádření „toho nejvyššího,“ a teď k číslům a technickým detailům. Atmosféricky plněný vidlicový desetiválec s objemem 5,2 litru tedy produkuje 610 koní v 8250 otáčkám/min a točivý moment vrcholí hodnotou 560 Nm v 6500 otáčkách, a je třeba doplnit, že systém vstřikování paliva kombinuje přímé a nepřímé vstřikování a že funguje vypínání jednotlivých válců v kombinaci se systémem start/stop. Kombinovaná spotřeba paliva je 12,3 l/100 km a emise CO2 klesly ve srovnání s modelem Gallardo Spyder o 14 %. A z druhé strany dynamika – nový Huracán LP 610-4 Spyder umí zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,4 s a maximální rychlost je 324 km/h.

Huracán je Spyder, a tak si naši pozornost zaslouží také střecha. Ta podle automobilky „představuje nejnovější evoluci charakteristického designového jazyka Lamborghini.“ Každopádně je k dispozici ve třech různých barevných provedeních, a to v černé, hnědé a červené barvě a s nataženou střechou se tvary karosářské verze Spyder liší od tvarů kupé. Zajímá-li vás manipulace, tak střecha se otevírá pomocí tlačítka umístěného na středovém tunelu, proces skládání trvá 17 sekund a střechu lze používat za jízdy do rychlosti 50 km/h. Pro maximum pohodlí je Spyder vybaven dvěma odnímatelnými bočními deflektory větru, jež tlumí boční aerodynamické proudy vzduchu.

Ano, máme zde pohon všech kol, výkon na všechna poháněná kola od motoru zprostředkovává sedmistupňová dvouspojková převodovka „Lamborghini Doppia Frizione“ (LDF) s velmi rychlými změnami převodových stupňů. Středobodem hnací soustavy je hydraulicky ovládaná vícelamelová spojká, která je aktivně chlazená a umožňuje podle libosti měnit rozložení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu, o trakci na zadní nápravě se stará samosvorný diferenciál a rozložení hmotnosti je v poměru 43 % vpředu a 57% vzadu, tedy shodné s verzí kupé. Stejně jako v případě kupé, lze i v tomto případě tlačítkem ANIMA (Advanced Network Intelligence Management) na volantu volit různé jízdní režimy od sportovně dynamického po režim zaměřený na extrémní výkon a ovladatelnost. Tři různé jízdní režimy „Strada“, „Sport“ a „Corsa“ mají dopad na charakteristiku motoru, zvukového projevu, převodovky, pohonu všech kol a systému ESC.

V pozadí pracuje systém LPI (Lamborghini Piattaforma Inerziale). Informace o pohybu vozu zaznamenává šestice senzorů, které LPI následně přeposílá všem systémům řízení vozu. O silný a nevadnoucí brzdný účinek modelu Huracán Spyder se starají standardně dodávané karbon-keramické brzdy. Přední kotouče mají rozměr 380 mm a Lamborghini v rámci volitelné výbavy rovněž nabízí brzdové třmeny lakované v barvě podle výběru. Všechna kola jsou zavěšena lehkými dvojitými příčnými rameny vyrobenými z hliníku. Lamborghini nabízí jako součást volitelné výbavy systém LDS (Lamborghini Dynamic Steering), který upravuje převodový poměr řízení podle rychlosti vozu. Nechybějí ani aktivní magnetorheologické tlumiče, které podle požadavků řidiče a jeho jízdního stylu mění svou charakteristiku tlumení.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Co najdeme uvnitř vozu? Interiéru dominuje 12,3palcový TFT displej, který lze konfigurovat v několika režimech, řidiči ve virtuálním znázornění zprostředkovává všechny klíčové informace, včetně volitelných navigačních map. Zobrazovaná znázornění jsou ostrá jako břitva, křišťálově jasná a neskutečně podrobná. Například pozice virtuální ručičky otáčkoměru je propočítávána 60krát za sekundu, což zaručuje, že její pohyb je naprosto plynulý i při maximálním zrychlení. TFT displej je součástí nového, standardně nabízeného infotainmentového systému Lamborghini Infotainment System II.

To „nejlepší“ na konec a tím je cena, Huracán Spyder LP 610-4 vyráběný v továrně Automobili Lamborghini v sídle společnosti ve městě Sant’Agata Bolognese přijde (od jara 2016) na 186450 eur, v korunách tedy startuje na nějakých 6,1 mil Kč včetně DPH.

15.9.2015 10:40| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist