Lamborghini Cabrera: toto je nástupce Gallarda

Italská automobilka ze Sant'Agaty záměrně či náhodou neuhlídala prototyp chystaného typu Cabrera. Testovací mula sice mnoho neřekne, něco ale napoví.

Jméno nástupce nejprodávanějšího Lamborghini všech dob berte prozatím jako pracovní, nicméně velmi pravděpodobné – mluví se o něm už více než dva roky poté, co jej předseda představenstva Stefann Winkelmann údajně potvrdil v rozhovoru s francouzským magazínem l’Automobile.

O platformě a technických základech se vedou vzrušené diskuse, ve většině z nich se však hovoří o podvozkové platformě vyvinuté ve spolupráci s Porsche, karbonové karoserii a atmosférickém desetiválci o výkonu rovných 600 koní ve spojení s robotizovaným manuálem Aventadoru a pohonem všech kol.

Hmotnost auta je vzhledem k technologiím použitým při stavbě extrémně lehkého Sesto Elemento odhadována na 12001300 kg, což by mělo vozu zaručit schopnost akcelerace z nuly na 100 km/h za něco málo přes tři vteřiny a nejvyšší rychlost ležící v pásmu od 320 do 345 km/h. S manuálem nepočítejte, naštěstí ale ani s hybridní technikou. Majitelům bude jistě stačit, že budou muset strpět na palubě stop-start a dost možná také systém vypínání válců při částečném zatížení.Jak bude Cabrera vypadat, se pořád ještě neví, odhaduje se však, že půjde o mix stylů viděných u Aventadoru a modelu Sesto Elemento, s lehkou příměsí nutné svébytnosti. Co přesně to znamená, částečně odhalují nejnovější špionážní snímky. Vůz má především v zadní části příliš tlustou vrstvu kamufláže, aby bylo možné rozpoznat detaily, nicméně silueta, proporce, linie bočních oken anebo (možná jen záměrně matoucí) lamely nad motorem viditelné jsou.

Kdy se potenciální klientela i příznivci Lamborghini dočkají, není dnes ještě zřejmé. Proslýchá se, že bychom už na podzim ve Frankfurtu mohli vidět předprodukční prototyp a v Ženevě finální model, máme však příliš málo informací z důvěryhodných zdrojů, abychom tomu stoprocentně věřili. Uvidíme za měsíc.

Miro Mihálik, zdroj: Zero2Turbo

6.8.2013 9:01| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist