Unikátní Lamborghini Aventador LP700-4 vykládané zlatem prodáno v Kataru
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Lamborghini Aventador Super Veloce (2015): SV dostalo 750 koní a stovku dá za 2,8 sekundy
Lamborghini Aventador Super Veloce (2015): SV dostalo 750 koní a stovku dá za 2,8 sekundy
Zbrusu nový Aventador Super Veloce (SV) je momentální špičkou italské automobilky Lamborghini zařazené do flotily německého koncernu Volkswagen a přímo spravované automobilkou Audi. Novinka si na tento titul nárokuje posíleným motorem i odlehčenou karoserií.
Před zadní nápravou je i nadále podélně umístěný atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, konstruktéři z něj však pomocí úprav dostali dalších padesát koní, takže Aventador SV může nyní nabídnout 750 koňských sil při 8400 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 690 newtonmetrů při 5500 ot./min.
Karoserie automobilu nyní využívá ve větší míře uhlíkové kompozity, takže z karbonu je nyní kryt motoru, zadní třístupňově manuálně stavitelné pevné zadní křídlo, blatníky, kostry sedadel či nasávání. V zájmu snížení hmotnosti putovaly „do popelnice“ koberečky i zvuková izolace a třeba multimediální systém je nyní opce bez příplatku.
Tohle všechno pomohlo redukovat váhu o 50 kilogramů, takže SV ve spojení se sedmistupňovým robotizovaným manuálem zkrátilo čas akcelerace z 0 na 100 km/h z 2,9 na 2,8 sekundy a maximální rychlost teď činí „přes 350 kilometrů v hodině“.
Ke standardní výbavě auta patří kovaná dvacetipalcová kola na přední nápravě a jedeadvacetipalcová vzadu a bez příplatku máte rovněž karbon-keramický brzdový systém. Podvozek využívající vzpěry typu push-rod nově pracují s magneto-reologickými tlumiči potlačujícími náklony v zatáčkách, při akceleraci či zpomalení, což má podle Lamborghini dále vylepšit ovladatelnost. O to se má ostatně postarat také nové elektro-mechanické řízení nazvané Dynamic Steering, to však bude možné posoudit až po prvním praktickém seznámení.
Samozřejmostí vozu je rovněž pohon všech kol se spojkou Haldex, kterou doplňuje mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravě a elektronicky řízený diferenciál vpředu. Přesnou cenu Aventadoru SV prozatím neznáme, mluví se však o tom, že by měla být o milion až milion a půl vyšší ve srovnání se standardním modelem.