Koncept vodíkové Toyoty FCV míří do Tokia

Kromě mnoha jiných konceptů se na stánku Toyoty představí i vize vodíkového sedanu budoucnosti.

O vodíkových autech se dlouhou dobu mluví, přistoupit od vizí k činům je ale složitější, než se z prvotních prohlášení zdá. Jednak po celém světě chybí vodíkové čerpací stanice, především to ale s výrobou vodíku není tak slavné, jak se nám různí ekologové snaží namluvit.

Odhlédněme ale od toho, nakolik je složité takové auto vyrábět sériově, v blízké budoucnosti se možná takový koncept stane skutečností a byla by škoda si ho nepředstavit. Předně je Toyota FCV dlouhá 4870 milimetrů, široká 1810 mm a 1535 mm vysoká a rozvor činí 2780 milimetrů.

Pohonná jednotka disponuje výkonem 136 koní, přičemž nádrž by měla vydržet na ujetí přibližně 500 kilometrů.  To je sice oproti konceptu FCV-R z roku 2011 o 200 kilometrů méně, ale na druhou stranu mohou být nádrže opět plné za pouhé tři minuty. U palivových článků se podařilo mezigeneračně téměř zdvojnásobit energetickou hustotu na současných 3 kW/l.

Samotný design auta vznikl spíše než z pera designéra v aerodynamickém tunelu, dané tvary ale mají své vysvětlení. Z bočního profilu má auto připomínat katamarán a vodní hladinu, zatímco přední část má naopak svými velkými vstupy chladiče symbolizovat proměnu vzduchu na vodu. Abychom ale byli zcela přesní, voda je jen odpadní produkt elektrochemické reakce uvnitř palivového článku.

5.11.2013 4:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist