Kolik válců dostane nové Ferrari Enzo?

Zájemci o chystaný supersupersport z Itálie budou možná při pohledu pod kapotu zklamaní.

Šéf automobilky Ferrari, Amadeo Felisa, prozradil v rozhovoru s britskými novináři několik detailů ze zákulisí vývoje nových modelů. Zcela vyloučil možnost, že by nástupce Enza, chystaný na rok 2012, mohl dostat přeplňovaný šestiválec. „Ferrari nevyvíjí šestiválcové motory a nezačne, dokud se nezmění přístup zákazníků k menším jednotkám,“ řekl Felisa. „Velká část řidičů dnes staví počet válců do přímé souvislosti s potenciálem auta.“ Obratem však naznačil, že nový nejrychleší model bude namísto dvanáctiválce pohánět přeplňovaný vidlicový osmiválec, podobně jako kdysi F40. Koncepcí motoru by se tak superferrari mohlo velmi podobat McLarenu MP4-12C.

To ovšem neznamená konec velkých motorů Ferrari. Podle Felisy vyvíjí automobilka hybridní pohonná ústrojí pro své jednotky V8 a V10 mimo jiné proto, aby mohla nadále bez postihů vyrábět výkonné dvanáctiválce.

Proti proudu se italové vydají také na poli používání kompozitů. Mercedes chce přejít na masovou výrobu karbonových dílů už v roce 2012, BMW jen o rok později, avšak Ferrari uhlíkovým vláknům nevěří. Slovy Amadea Felisy: „Nikdo dnes skutečně nerozumí tomu, co se děje se strukturou uhlíkových kompozitů při poškození. Nikdo netuší, jak se budou chovat po dvaceti či třiceti letech používání. Snad jen letecký průmysl má s karbonem větší zkušenosti, ty jsou však pro nás nepoužitelné.“ S tím úzce souvisí problém opravování nabouraných vozů – dnešním Ferrari lze i po větších nehodách obvykle vrátit původní tvary a výrobce nechce zákazníky o tuto možnost připravit. Uhlík si proto bude prozatím šetřit jen na své superexkluzivní modely, jako je právě chystané Enzo.

autoweb.cz

10.5.2010 11:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist