Kia: Zadokolka GT je jen špička ledovce

Velké plány rozkryli ve Frankfurtu šéfové korejské automobilky. Koncept GT zamíří do výroby a potvrzený je i ostrý cee'd. Další sportovní vozy budou následovat.

Značky jako InfinitiBMW by se měly začít bát. Kia jim jde po krku, a to není zdaleka tolik k smíchu, jak by se snad mohlo zdát. Nepotvrdilo se několik spekulací o konceptu sportovního sedanu s pohonem zadních kol, který je hlavní hvězdou expozice značky Kia – nejmenuje se Veredus a nemá pod kapotou osmiválec. Jenže i tak roztáčí svá zadní kola téměř čtyřmi stovkami koní a za dva roky se objeví na trhu. Nejprve však Korejci obmění všech šest svých hlavních modelových řad.

Nebude to tak těžká práce – Sportage, Sorento, RioPicanto už nové jsou, zbývá jen Carens a cee’d. Rodinný hatchback čeká střídání co nevidět – sesterský Hyundai i30 vyměnil generace právě ve Frankfurtu. Od zadokolky GT nás tedy dělí už jen nový Carens.Sériovou produkci velkého sportovního sedanu potvrdil sám šéf evropské divize automobilky Paul Philpott: „Haló model jako Kia GT přidává na sportovním renomé celé automobilky. Dodá sportovní nádech celé naší nabídce, nejen jednomu modelu.“

Philpott potvrdil také přípravu ostrého cee’du a dalších modelů: „Postavíme sportovní verze více modelů počínaje novým cee’dem. Chceme, aby byla značka Kia vnímána jako výrobce sportovních aut s pěkným designem a podobné modely jsou v tomto směru důležité.“ První muž automobilky se však zde překvapivě nezastavil: „Mezi ostrým hatchbackem (na podvozku cee’du) a velkou zadokolkou je zjevně spousta místa a my se budeme tímto prostorem zabývat.“ Že by něco na způsob 370Z?Tím se konečně dostáváme ke konceptu GT, který si odbývá premiéru ve Frankfurtu. Má sportovně ladenou karoserii s novým designem z pera Petera Schreyera a čtvery dveře. Jeho ostré linie uvidíme na mnoha modelech Kia, ale jak už bylo řečeno, nepřijdeme ani o produkční verzi konceptu. S délkou 4,69 metru a rozvorem 2,86 metru výrazně překoná BMW řady 3, ale na větší manažerské sedany ani zdaleka nedosáhne. Bude tak zajímavou alternativou k vejvětším vozům segmentu D (Mondeu), ovšem s diferenciálem na pravém místě.Přestože se dlouho mluvilo o osmiválci, pod kapotou auta najdou návštěvníci autosalonu nový šestiválcový motor, označený 3.3 T-GDI. Čísla si nejspíš přeložíte sami, GDI hlásí přímé vstřikování a písmeno T je tu za turbodmychadlo. Jednotka má 395 koňských sil a 534 newtonmetrů a soudě dle označení o ní neslyšíme naposledy.Sériové GT se na trhu objeví v roce 2013. Ještě předtím – příští rok – bychom si měli poprvé prohlédnout cee’d s přeplňovanou šestnáctistovkou a dvěma stovkami koní. Nejen proto budou příští roky zajímavé. Kia ukáže také Soul bez střechy (nejspíš už v lednu v Detroitu), stejně upravený cee’d (Ženeva) a pár dalších aut. Nepůjde však nejspíš o produkční vozy, automobilka bude pozorně sledovat reakce a rozhodně se až následně. Korejci mají za sebou úspěšné období a nechtějí nic pokazit. Dají si na čas.

autoweb.cz

13.9.2011 3:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist