Kia v Ženevě ve znamení několika (evropských) premiér

Korejská Kia už dávno není „jen“ asijskou automobilkou, jde o globální, resp. evropskou značku se vším, co k tomu patří. Včetně rozsáhlé prezentace na ženevském autosalonu.

Co si Kia do Ženevy připravila? Tak v první řadě je tady modernizovaná Optima Hybrid, která se vizuálně odlišuje nově navrženými předními a zadními nárazníky. Do předního nárazníku jsou integrovány nové čtyřbodové mlhové LED světlomety a charakteristická maska chladiče Kia ve tvaru „tygřího nosu“ má upravený design.

Profil vozu vylepšují nová obložení bočních prahů, ochranné prvky na blatnících a pětipaprsková kola z lehké slitiny, s průměrem ráfku šestnáct nebo sedmnáct palců. Nárazník má černou spodní část a koncovky výfuku jsou ukryty. Nejnovější Optima Hybrid se dodává, stejně jako doposud, pouze ve verzi s levostranným řízením (opět připomínáme „evropskou“ příslušnost).


Výbava byla doplněna o celou řadu nových prvků včetně nového dotykového displeje ve specifické úpravě pro hybridní model. Hybridní poháněcí ústrojí, kombinující zážehový motor s elektromotorem, bylo pro nejnovější verzi modelu Optima Hybrid převzato beze změny, máme pod kapotou dvoulitrový motor s elektromotorem o výkonu 35 kW s celkovým výkonem 177 koní při 5500 otáčkách a točivým momentem 319 Nm v rozmezí od 1000 do 2000 otáček.

Parametry? Zrychlení z 0-100 km/h za 9,4 s, nejvyšší rychlost 190 km/h, spotřeba 5,1 l/100 km a emise CO2 119 g/km. Výroba začne v Koreji v dubnu a u prodejců se auto objeví během roku.

Kia také v Ženevě představila zcela novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku DCT, první svého druhu od značky Kia. Mechanismus byl zkonstruován s cílem zvýšit hospodárnost při současném vylepšení provozních vlastností.

Další předností je podle automobilky možnost ještě sportovnější jízdy. Inženýři Kia si v rámci vývojového procesu dali za cíl zvýšení hospodárnosti o sedm procent a zkrácení doby, potřebné ke zrychlení z 0 na 100 km/h, o pět procent v porovnání s aktuální mechanickou šestistupňovou převodovkou.

A pojďme dál, v rychlosti zmiňme to, že Kia přivezla do Ženevy také dva prototypy elektrických jízdních kol, a posuňme se přes informaci o novém mild hybridu ke „klasice,“ kterou je Sportage. Modernizovaná Kia Sportage slaví v Ženevě debut, v Evropě nejprodávanější model Kia klade důraz na moderní exteriér, drobná, ale významná vylepšení a svěží design interiéru. Exteriér se honosí novou maskou chladiče, novými LED světlomety vzadu, novou řadou kol z lehké slitiny a střešní anténou ve tvaru žraločí ploutve.

Sportage nabízí řadu nových prvků výbavy, díky nimž má být pro evropské zákazníky ještě přitažlivější, mezi nabízené prvky patří nový prémiový audiosystém Infinity by Harman, posilovač řízení Kia FlexSteer s volitelnými režimy, vyhřívaný volant, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a nové vstupy USB/iPod.

Nová Sportage bude i nadále nabízet evropským zákazníkům výběr mezi vznětovými a zážehovými motory, šestistupňovými mechanickými nebo samočinnými převodovkami a pohonem předních nebo všech kol.

Závěrečná informace patří evropské premiéře elektromobilu Kia Soul EV nebo stylové a vyzývavé zadokolce Kia GT4 Stinger.

4.3.2014 5:58| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist