Kia Soul už příští rok nepoznáte

Korejského křížence čeká řada změn, půjde o revoluční modernizaci. I když se ale na první pohled vlastně od svého předchůdce až tak lišit nebude.

Není žádným tajemstvím, že se nám, při vzpomínce na jízdní test, Kia Soul celkem líbila. Přesto lze ale celkem bez uzardění nazvat tenhle městský crossover kontroverzním. Už jen z toho důvodu, že pro automobilku znamenal zásadní krok směrem k vyplnění mezery mezi malými hatchbacky a velkými SUV. A ne právě typický a masově líbivý byl i design auta, nutno přiznat, že dost šokoval. Je to už nějaké tři roky, co se Soul představil na trhu a tak za sebou má i nutný facelift, příští rok ho ale čeká celkové omlazení. Nejzásadnější změna proběhne tam, kde ji neuvidíte, tedy pod kapotou. V Soulu se objeví nový motor s objemem 1,6 litru a také přímo řazená šestistupňová převodovka jako základ pro veškeré motorizace. Sbohem archaické pětikvalty!

Kia Soul fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Soul fotogalerie

Jsou tady ale vizuální modifikace, kterých si všimnete dřív než poprvé otočíte klíčkem v zapalování. Modelový rok 2012 má zaujmout modifikovaným designem předních partií auta, změní se vzhled mřížky chladiče, světlometů, blatníků i kol, modernizace proběhne v rámci denního svícení i zadních vertikálních lamp.Zpátky k pohonné jednotce. Šestnáctistovka má přímé vstřikování a o necelých dvacet koní vyšší výkon, počítejte nově s nějakými 140 koníky, úpravami a výkonovým dopingem prošel i diesel 1,6 CRDi. Důkazem budiž lepší zrychlení při sprintu z nuly na stokilometrovou rychlost, o šest desetin kratší, na stovce bude nový naftový Soul za 10,6 sekundy. Benzínový agregát je na tom o chlup lépe, ten ke stovce dorazí za rovných deset sekund. Že Kia není značka, u které by nás měly výkonové parametry zajímat? Není to pravda, i Kia umí stavět dynamická auta a klidně může jít třeba o SUV. Emise, spotřeba, vše samozřejmě lepší, nižší, ekologicky, politicky a ekonomicky příznivější. I díky pro všechny varianty standardnímu šestikvaltu.Standardem pro všechny specifikace bude i přítomnost stabilizačního systému, ABS s elektronickou distribucí brzdné síly, počítá se i s asistentem pro rozjíždění do kopce a managementem stability VSM. Na české ceny a datum oficiální uvedení na tuzemský trh čekáme.

autoweb.cz

4.10.2011 1:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist