Kia Rio (od 2011)

Třetí generace korejského vozu Kia Rio se řadí mezi mladé ojetiny. V autobazarech se zatím objevuje jen zřídka a nového majitele si hledá opravdu snadno.

RADOSTI
Dostatečně velký interiér, vydařený design, lze najít i vůz s nezvykle bohatou výbavou (např. couvací kamera), dobré jízdní vlastnosti.

STAROSTI
Menší počet ojetin na trhu, hlučnost sériově montovaných základních pneumatik Hankook, omezený výkon základního motoru, automatická převodovka je pouze čtyřstupňová.

Korejský konkurent domácí Škody Fabia vyjel ve své třetí generaci v roce 2011. Na trhu s ojetými automobily se tedy z pochopitelných důvodů vyskytuje zatím jen ve velmi omezeném počtu. Jako každá mladá ojetina ale Kia Rio láká, zejména vezmeme-li v úvahu často dobrou výbavu a příznivou cenu vozu.

Rio navíc vypadá velice k světu. Opravdu pohledná karoserie ukrývá líbivý a moderně zpracovaný interiér. Tomu dominuje tvarově zdařilá palubní deska s příkladným rozmístěním ovladačů, které lze díky tomu snadno a intuitivně ovládat už po letmém seznámení.

Interiér nabízí dostatek místa pro posádku, jíž potěší i pohodlná sedadla. Zavazadelník líbivého hatchbacku disponuje objemem 288 litrů, což je odpovídající hodnota v dané třídě, ale na nejlepší konkurenty to ani z daleka nestačí.


Čím však Kia Rio třetí generace určitě zajme jsou jízdní vlastnosti. Automobil se v zatáčkách neztratí, navíc ani na dálnici není brzdou provozu, pokud má pod kapotou některý ze silnějších motorů – tedy čtnáctistovku nebo šestnáctistovku. Menší motorizace.

Základní motor o objemu 1,25 litru totiž silou zrovna neoplývá a totéž platí i o slabším turbodieselu o objemu 1,1 litru. Pochvalně můžeme mluvit o přesné řazení a celkově dobré ovladatelnosti vozu. Díky tomu se řidič s automobilem rychle sžije.

Všechny zážehové motory jsou čtyřválce s proměnným časováním ventilů CVVT, běží měkce a tiše. Čtrnáctistovka o výkonu 79 či 80 kW je znatelně svižnější než základní agregát disponující výkonem 62 nebo 63 kW, přesto zde můžete pocítit určitý nedostatek sil zejména při předjíždění. Šestnáctistovku ale na trhu nepotkáte.

Kia Picanto (od 2011)

Ojetá auta | vydáno 15. 5. 2016

Turbodiesely se vstřikováním systémem common rail zastupují dva motory. Základní 1.1 CRDi s výkonem 55 kW a silnější 1.4 CRDi o výkonu 66 kW. Tříválcová jedenáctistovka nemá tak klidný běh jako čtyřválec, to však vůbec není podstatné. Naftové pohonné jednotky se na trhu totiž objevují velice zřídka. Benzinové motory v Riu jsou totiž velice úsporné a současně spolehlivé, a tak není pro pořizování dieselu pořádný důvod.

Právě spolehlivost Kiu Rio třetí řady doslova zdobí. Dokonce nebývají problémy ani s vůlemi na podvozku, pokud tedy nemá automobil už více najeto. Při slušném zacházení zvládá podvozek Ria prvních 100 000 kilometrů bravurně a dokonce i třecí segmenty brzd vykazují výbornou životnost.

„Třetí generace Ria je stále ještě velice mladým ojetým vozem, ale i tak vykazuje velice dobrou odolnost vůči opotřebení. Proto se třeba vůle na podvozku vyskytují až u automobilů s vyšším počtem ujetých kilometrů. Jedná se o vůle v silentblocích a čepech přední nápravy,“ vysvětluje Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Vozidlu se ale zatím vyhýbají i další problémy, které jinak lze u ojetin najít. Snad jen nějaká ta prasklá žárovka by nikoho neměla překvapit. Tím ale nechceme říci, že by se jednalo o nějaký častý problém Ria.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

„Přesto při výběru automobilu prověřte funkčnost elektrické výbavy včetně klimatizace. Rozhodně prohlídku vozu nepodceňte i když má tak dobrou pověst,“ nabádá zástupce AAA AUTO. Nikdy si nemůžete být jisti, před jakým automobilem stojíte a jakou má minulost. Z toho je vždy třeba vycházet.

Ve zpětném zrcátku
2011 – uvedení hatchbacku Kia Rio třetí generace na trh se zážehovými čtyřválci 1.25 CVVT/63 kW (na vybraných trzích i na LPG), 1.4 CVVT/79 a následně 80 kW, tříválcovým turbodieselem 1.1 CRDi/55 kW a čtyřválcovým turbodieselem 1.4 CRDi/66 kW, k dispozici pěti a šestistupňové manuální převodovky a čtyřstupňová automatická pro 1.4 CVVT.
2012 – nový zážehový čtyřválec 1.6 CVVT/90 kW.
2014 – motor 1.25 CVVT nově o výkonu 62 kW.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Nárazovým testem Euro NCAP prošla Kia Rio třetí generace v roce 2011, kdy získala za bezpečnost plný počet hvězdiček, tedy pět. Za bezpečnost posádky při nárazu si vysloužila hodnocení 92%, za bezpečnost bezpečnost dětí v autosedačkách dostal vůz 84%, za ohleduplnost při střetu s chodcem 46% a za přítomnost asistenčních systémů 86%.

20.6.2016 7:36| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist