Kia Rio 1.25 Edition 1

Stačí relativně malý a slabý čtyřválec na poměrně velké auto segmentu B? Možná se budete divit, ale stačí.

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 7

  • X-Factor 5

  • Celkové hodnocení 7

RADOSTI
Živý motor; slušná spotřeba; atraktivní design; rozumná cena

STAROSTI
Není to žadný rychlík; omezený prostor v kufru na výšku

Nová Kia Rio to s útokem na pozice domácí Škody Fabia myslí skutečně vážně a i základní benzínová motorizace potvrzuje, že udělali korejci velký krok vpřed. Jakkoli by přímý srovnávací test přinesl lepší pohled na věc, neunikne asi nikomu, že Kia Rio vypadá lépe a její design je vyváženější než trochu podivná přizvednutá Fabia. Ale se srovnáváním si počkejme do testu, nyní se věnujme jen korejskému produktu.

Když jsem se s novým Riem svezl prvně, jednalo se ještě o předsériový exemplář. Těžko jsem proto mohl vynášet soudy nad interiérem, kde bylo plno nedodělků a provizorních řešení. Nyní už ale sedím v kompletním a hotovém autě a nemohu říci, že by mi tu něco chybělo. Design je takový německy uklizený a ergonomicky dobře zdrařilý. Líbí se mi velká tlačítka na centrálním panelu, přehledné displeje a čitelné, i když trochu strohé a laciné budíky.Především se ale v Kii Rio dobře sedí. Ne snad, že by se jednalo o nějakou „sportovní“ pozici za volantem, ale sedačka je příjemně nízko a volant má dobrý sklon a dá se přijetalně nastavit. V segmentu B si podobně dobře sednete snad už jen ve Fordu FiestaVolkswagenu Polo.

Dynamicky působící design zadní části si sice vybral svou daň na použitelnosti kufru, do kterého nedáte vyšší předměty – například složený kočárek se sem na výšku vměstná jen taktak, zatímco do Fabie ho dáte bezpečně a ještě zbyde místo. Na běžné věci ale kufr postačí, je k němu dobrý přístup a vždycky můžete sklopit sedačky. Objem 288 litrů v základním provedení a 923 litrů po sklopení sedaček tak ke spokojenosti stačí. Místo je i na zadních sedadlech a dospělí tu nebudou propadat klaustrofobickým pocitům.

Kia Rio fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Rio fotogalerie

Na silnici Kia Rio 1.25 potěší pohotovým řízením a slušnou mírou odezvy, takže řidič nebude za volantem usínat. Řízení je sice trochu přeelektrizované a chybí mu mechanická přirozenost. Když se ale budete snažit Rio protáhnout sérií zatáček, nebudete zklamáni. Lehký motor nezatěžuje přední nápravu nad únosnou mez, auto poslouchá přesně na vaše povely a nechá se do jisté míry řidit plynem.Stabilizační systém můžete úplně vypnout, takže Kia Rio patří k tomu málu aut, která ještě nechají rozhodování úplně na řidiči. Ne snad, že by vás výkon 85 koní provokoval k nějakým taškařicím… Jakkoli se atmosférický čtyřválec o objemu 1,25 litru může zdát jako slabota, na jednoduché a lehké auto stačí. Na dálnici mu sice citelně dochází dech, ale na první čtyři rychlosti dokáže udržovat tempo s okolním provozem a nemá problém zrychlovat i na dálnici.

Když mu nebudete stát na krku, dokáže Kia Rio 1.25 jezdit za nějakých 6,5 litru na 100 km, mimo město se dá spotřeba srazit i pod šestilitrovou hranici. Věci pomáhá i poměrně dlouhá pětka, takže šestku postrádat nebudete. Trošku vadit může hluk uvnitř při rychlostech nad 130 km/h, ale jinak je na poměry segmentu B Kia Rio kultivované a dobře akusticky izolované auto. Rozhodně se řadí vedle VW Polo, Škody Fabia či Fordu Fiesta. A to samé se dá říci i o komfortu odpružení.Testovaný model dorazil v akční výbavě Edition 1, která stojí 239 980 korun. Dostanete klimatizaci, elektrická okénka vpředu, postačující rádio s CD, podporou MP3 a hlavně přípojkou na SUV, teda… USB či iPod. Testované auto pak ještě mělo vínovou metalízu za 11 000 korun (slibujeme, že příští Kiu Rio už si půjčíme s jinou barvou…) a Paket Plus za 15 000 korun, který obsahuje mlhovky, vnější doplňky v barvě karoserie, ozdobné lišty do interiéru a chromovanou masku chladiče. Ještě bych sám za sebe doporučil příplatek za kožený volant.

Verdikt
Za nějakých 255 000 korun (když nepočítám metalízu) je tohle vskutku kompetentní auto a z uživatelského hlediska je mu jen těžko co vytýkat. Ukáže až čas, jak moc se Kia Rio na našem trhu prosadí, ale mě se líbí a i s tímto základním motorem dává hodně smyslu pro lidi, kteří se nepotřebují často a daleko přesouvat po dálnici. K dokonalosti už vlastně Riu chybí jen jedno – moderní dvouspojková automatická převodovka v nabídce.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněníatmosférické sání
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1248
Kompresní poměr10,5 : 1
Vrtání x zdvih (mm)71,0 x 78,8
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Vpředuvzpěry MacPherson
Vzaduvlečená ramena, zkrutná příčka
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadukotoučové
Pneumatiky vpředu185/65 R 15
Pneumatiky vzadu185/65 R 15
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)63 / 85 v 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)121 v 4000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)77
0-100 km/h (s)13,1
Nejvyšší rychlost (km/h)172
Spotřeba paliva (l/100 km)6,0 / 4,3 / 5,0
Objem nádrže (l)43
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4045
Šířka (mm)1720
Výška (mm)1455
Rozvor náprav (mm)2570
Provozní hmotnost (kg)1104
Celková hmotnost (kg)1560
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)450
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)900
Zavazadlový prostor (l)288 - 923
Ceny
Základní cena modelu229 980 Kč (1.25 Active)
Základní cena test. verze239 980 Kč (1.25 Edition 1)
Cena testovaného vozu265 980 Kč
22.11.2011 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist