Kia představila první sedan s pohonem zadních kol

Skvělé informace. Slabší verze má šestiválec, k dispozici je i V8 s výkonem několika set koní. Má to ale jednu chybu…

Co je třeba vědět? Pojďme od začátku, máme tady bez diskuze elegantní vzhled, sedan K900 pracuje s rozvorem 3045 mm a rozchodem kol 1621 mm vpředu a 1628 mm vzadu. Standardem jsou devatenáctipalcová kola s více paprsky, v chromu, obutá do pneumatik s rozměry 245/45 R19 vpředu a 275/40 R19 vzadu. Tohle vážně není nic, co by mělo připomínat (sice dobré, ale mírné) evropské hatchbacky.

Je tady charakteristická maska chladiče začleněna do plynule tvarované přídě, výrazná světla a také nezbytný chrom či LED. Jasně, ne každému blýskavé pozlátko sedí, ale ke K900 se tak nějak hodí. Přesuňme se ke kapotě, tedy přesněji pod ni. Vlajková loď by měla být vybavena odpovídajícím poháněcím ústrojím – pod tímto pojem Kia nevidí například přeplňovaný tříválec nebo něco v tomto duchu, ale rovnou motor V8. Mimochodem K900 je tak prvním sedanem Kia s osmiválcem.

Celohliníkový pohonná jednotka série Tau má objem 5 litrů, rozvod DOHC, 32 ventilů, přímé vstřikování benzinu GDI, proměnné časování sacích a výfukových ventilů Dual CVVT a maximální výkon 426 koní. Motor V8 spolupracuje s novou osmistupňovou samočinnou převodovkou a nám je už teď jasné, že to je Kia s velkým „K.“ Ani menší (ten přívlastek berte pochopitelně se značnou rezervou) motorizace není k zahození. Motor Lambda má šest válců sevřených do tvaru V, objem 3,8 litru a dosahuje nejvyššího výkonu 315 koní.

Něco málo k výbavě a komfortním prvkům… Verze V8 je standardně osazena adaptivními světlomety s šestnácti diodami. Víko zavazadlového prostoru, které je u modelu K900 standardně elektricky ovládané, lemuje chromovaná lišta. V elektricky ovládaných a vyhřívaných vnějších zpětných zrcátkách se samostmívací funkcí proti oslnění najdete také systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) a zadní nárazník zdobí plně integrované dvojité chromované koncovky výfuku, které imitují i tvar zadních svítilen.

Co nás čeká v kabině? Tak určitě na první pohled snaha postavit luxusní interiér, který se chce rovnat německé prémiové konkurenci. Hned po otevření dveří K900 na cestující dýchne atmosféra vcelku přepychově vybaveného vozu. Kůží obšitý tříramenný volant s ovládacími prvky pro audio, tempomat, zábavní systém a provozní informace je v modelech V6 Luxury, V6 Technology a obou verzích V8 k dispozici rovněž s vyhříváním. Standardní výbava zahrnuje kožené čalounění, které můžete na přání nahradit jesště kvalitnější měkkou kůží Nappa v černé nebo bílé barvě s kontrastními lemy.

Poslední jízda s osmiválcovým BMW M3

Přeskočme informace o sofistikovaném audiosystému a podívejme se na parkovací senzory vpředu a vzadu – společně s kamerami jsou součástí standardní výbavy všech verzí. Specifikace s motorem V8 mají standardně systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert) upozorňující nejen na statické ale i pohyblivé překážky a upozorní řidiče třeba na přijíždějící vozidla při parkování.

Pochopitelně je toho mnohem, mnohem víc, my ovšem půjdeme k poslední a nejzásadnější informaci. Zacitujeme z oficiální tiskové zprávy automobilky, kde se říká, že „prodej modelu v Evropě nebyl potvrzen, a tedy v dohledné době není plánováno uvedení ani na českém trhu.“ Spekulovat o tom, že by se V8 dostal pod kapotu evropského modelu Optima (asi) nemá smysl. Takže si na osmiválcový model Kia budeme muset ještě počkat.

21.11.2013 6:40| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist