Kia Picanto (od 2011)

Někteří mluví o Kie Picanto posměšně jako o nákupním vozíku, druzí zde hledají spolehlivost ukrytou v jednoduchosti a nízké provozní náklady. To jsou přitom přednosti, na trhu s ojetými vozy velice ceněné.

RADOSTI
Vzhledem k dané třídě dobrá prostornost, snadná ovladatelnost, jednoduchá a spolehlivá technika, povedený design karoserie, pohledný a dobře zpracovaný interiér, dlouhá záruka.

STAROSTI
Menší počet ojetin na trhu, velice omezený výběr motorizací, malý zavazadelník, slabší světlomety, ve vyšších rychlostech ztrácí litrový tříválec dech.

Koukat na Picanto jako na nákupní tašku by nebylo spravedlivé. Funkci rodinného vozu bude kvůli svým rozměrům sice plnit jen těžko, ale jakožto druhý automobil do rodiny nebo vůz pro jednotlivce či bezdětný pár se uplatní dokonale. Díky nevelkým rozměrům navíc umožní zaparkovat i tam, kam se majitelé o třídu větších vozidel zkrátka nevejdou.

Kia Picanto je sice zástupcem nejmenších automobilů na trhu, ale její konstrukční mládí z ní dělá více, než jen přibližovadlo, jako tomu bylo v řadě případů u vozů této třídy v minulosti. Moderní mini vůz totiž dnes už nabízí komfort v mnohých ohledech srovnatelný s většími automobily. To platí jak o nových vozech, tak o mladých ojetinách.

Mladou ojetinu malých rozměrů jako je Kia Picanto druhé generace, zpravidla nevyhledávají méně nároční motoristé ani kovaní spořílci. Spíš zaujme řidiče shánějící moderní vůz, kteří zároveň nepotřebují velký automobil nebo už takový v rodině mají. Pokud jde konkrétně o Picanto, tak to do oka padne především ženám.

Líbivou karoserii totiž dobře doplňuje útulně působící interiér, jehož rozměry mile překvapí. V autě není nijak těsno a pětidveřová karoserie třeba usnadní přístup k zadním sedadlům. Díky tomu třeba takovou přepravu dětí do školy zvládne Picanto druhé generace bez nejmenších potíží.

Samozřejmě vůz není nafukovací, což poznáte hned při prvním velkém nákupu. Zavazadelník o objemu 200 litrů zůstává v mezích dané třídy nejmenších vozidel, přístup k přepravovaným věcem je však dobrý.

Podvozek vozu si dobře poradí s běžnými nerovnostmi vozovky, avšak zvýšenou citlivost lze pozorovat při přejezdu příčných nerovností. Z hlediska jízdních vlastností si automobil stojí dobře zejména díky snadné manévrovatelnosti. Ta jej favorizuje v městských uličkách.

V nabídce najdeme dvě základní benzinové motorizace s proměnným časováním ventilů CVVT a tovární úpravu na LPG vycházející ze základního motoru. Naftový agregát v nabídce chybí, to ale vzhledem k úsporným benzinovým verzím vůbec nevadí, navíc je tu už zmiňované provedení na LPG, pracující skutečně velice úsporně. Přináší ale i určitou nevýhodu.

Picanto na LPG pohání litrový tříválec naladěný na 49 nebo 60 kW. Palivé čerpá z desetilitrové nádrže na benzin a plynové nádrže o objemu 35 litrů. LPG nádrže se však z bezpečnostních důvodů plní z 80%, takže ve skutečnosti nabízí objem maximálně 28 litrů. I tak je dojezd díky spotřebě pod 7 litrů plynu na 100 kilometrů jízdy zcela vyhovující. Při současných nízkých cenách LPG je to skvělý výsledek hodně šetřící peněženku majitele vozu.

Druhou stranu mince ale představuje fakt, že zástavba nádrže na LPG si vyžádala zmenšení již tak malého zavazadlového prostoru. Ten se z objemu 200 litrů srazil na už opravdu miniaturních 152 litrů v základním uspořádání, tedy bez sklápění zadních sedadel.

Ale vraťme se k běžným motorizacím, které se na trhu vyskytují citelně častěji. Tedy hlavně ta základní, jíž představuje benzinový litrový tříválec o výkonu 49 kW. Při jízdě po městě odvádí vynikající práci, i když nelze nezmínit přenos drobných vibrací. Při jízdě mimo město ztrácí dech ve vyšších rychlostech, kdy se ručička rychloměru začne blížit devadesátikilometrové hranici.

Stejně tak chybí výkon v situaci, kdy zapnete klimatizaci. Zde se prostě malý motor musí projevit. Na druhou stranu Picanto pojede s tímto agregátem pod kapotou se spotřebou do šesti litrů na 100 km i v městském provozu.

Dvanáctistovka, respektive zážehový čtyřválec o objemu 1,25 litru a výkonu 62 či 63 kW, potěší měkčím během a větším množstvím energie, kterou dává do rozjezdů i zrychlení. Na trhu s ojetými vozy se ale vyskytuje jen zřídka. Většina nových automobilů se totiž prodává v základní motorizaci a tak se silnější provedení nemá jak na trh ojetin ve větším počtu dostat.

„Kia Picanto druhé generace je mladou ojetinou, která se těší dobré pověsti, když jednoduchá technika vozu představuje základ spolehlivosti,“ říká Jindřich Topol, manažer výkupu AAA AUTO. Samozřejmě i tak se lze s určitými potížemi setkat, mívají však původ v běžném opotřebení.
„Stejně jako u jiných vozidel se i u Picanta mohou vyskytnout vůle na přední nápravě, která na českých silnicích trpí,“ upozorňuje zástupce AAA AUTO. Setkat se můžete také s praskáním žárovek v potkávacích světlometech.

Při výběru vozu dbejte na bezproblémový start a pravidelný chod na volnoběh. V případě tříválce jej doprovázejí drobné vibrace, což je u tohoto motoru zcela normální. Pokud kupujete provedení na LPG, nezapomeňte, že musíte od prodávajícího dostat i přílohu k technickému průkazu, laicky označovanou za techničák od LPG.

Ve zpětném zrcátku
2011 – uvedení na trh Kii Picanto druhé generace, se zážehovým tříválcem 1.0 CVVT/51 kW, tímtéž motorem upraveným na LPG ale s výkonem 60 kW a čtyřválcem 1.25 CVVT/63 kW.
2013 – základní motor nově o výkonu 49 kW, další tříválcová jednotka 1.0 LPG taktéž nyní o výkonu 49 kW a agregát 1.25 CVVT nyní s výkonem 62 kW.

Bezpečnost dle Euro NCAP
Kia Picnato druhé generace prošla bariérovou zkouškou Euro NCAP v roce 2011, tedy podle nové metodiky. V nárazovém testu získala čtyři hvězdičky z pěti možných, když byla bezpečnost posádky při nárazu hodnocena 86%, bezpečnost dětí v autosedačkách 83%, ohleduplnost při střetu s chodcem 47% a přítomnost asistenčních systémů 43%.

15.5.2016 11:51| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist