Kia Cee’d 1.4 CVVT

První jízda | vydáno 8. 1. 2010

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dynamika:
  • Chování na silnici:
  • Provozní náklady:
  • Praktičnost:
  • X-Factor:
  • Celkové hodnocení:

I se základním motorem je Kia Ceed po faceliftu lepší, než jsme čekali.

Nebudu zapírat – byl jsem připraven tenhle modrý Cee’d 1.4 CVVT srdečně nenávidět, přetrpět v něm testovací týden a potom napsat jízlivý článek o smutném životě lidí, kteří si mohli koupit auto, ale místo něj si pořídili odfláknutou kopii poslední corolly. Jak vidíte, my novináři jsme nezaujatí a k testovacím vozům přistupujeme zcela bez předsudků.

Proto jsem jen s krajním znepokojením konstatoval, že příjemné překvapení z vozu Kia Cee’d SW 1.6 CRDi, který jsme měli v redakci o týden dřív, rozhodně nebyla náhoda. Cee’d s faceliftem dospěl, zbavil se několika flagrantních nedostatků a představuje více než důstojnou konkurenci slušnému průměru nižší střední třídy.

Kia Cee'd fotogalerie - vše co potřebujete vidět

Kia Ceed fotogalerie


původní Cee’d nevypadal moc korejsky a vylepšený model s protáhlou maskou, kterou navrhl německý designér Peter Schreyer, má v obrysech i detailech mnoho z decentní sofistikovanosti evropského automobilového designu. Rozhodně se na něj dívá docela příjemně.

Kia přikročila rovněž k dílčím úpravám interiéru, konkrétně na středové konzole a volantu, a věnovala dodatečnou péči naladění podvozku. Dokonce k tomu přizvala odborníky z firem Lotus a Porsche, jejichž technická oddělení si může „najmout“ kdokoli, kdo na to má. (Mimochodem, věděli jste, že tuningovým firmám musí s nastavením podvozku radit výrobci pneumatik, kteří za tím účelem pořádají speciální semináře, protože kompetentní vývoj podvozků je zcela mimo možnosti i velmi věhlasných tunerů? Ale to sem nepatří…)

Výsledkem je auto s velmi přesvědčivým chováním v každém jízdním režimu, od pražského dláždění po okresky. S lehkým motorem 1,4 l vpředu Cee’d zatáčí jako divý a citelně si pomáhá zadní (víceprvkovou, nikoliv vlečenou) nápravou. Opakovaně jsem se přistihl, že tohle auto proháním způsobem, jakým žádný opravdový majitel nikdy jezdit nebude, a působí mi to ten druh prostého řidičského potěšení, jaký zažijete jenom v dobře nastavených „obyčejných“ autech s relativně slabými motory.

Čímž neříkám, že by čtrnáctistovce chyběla síla. Naopak, čtyřválec s proměnným časováním ventilů sice ztratil 19 koní na hodnotě nejvyššího výkonu, ale získal ve všem ostatním, od reakce na plyn přes kultivovanost až po průběh točivého momentu. Dokonce nepůsobil obtěžujícím dojmem ani na dálnici, což o většině aut segmentu C s motorem 1,4 l bohužel říci nelze. Nebýt kousavé spojky a ne zcela pečlivé kalibrace plynového pedálu, v podstatě bych si vůbec neměl na co stěžovat.

A to vlastně vystihuje celý faceliftovaný Cee’d. V čemkoli, co od auta nižší střední třídy očekávám, pro mě tento model představuje rovnocenného rivala k Opelu Astra nebo Toyotě Auris. Vlastně píšu nesmysly, Cee’d bych snesl doma spíše než kterékoli z těchto aut.

Jako nadšený řidič bych měl teď dodat, že bych si stejně raději koupil Ford Focus. Jenže ten vyjde i se zvýhodněnou výbavou Trend Plus na 414 190 Kč, zatímco náš Cee‘d 1.4 CVVT s druhou nejnižší výbavou Active Plus, která obsahuje všechno potřebné od manuální klimatizace před rádio s USB a podporou MP3 až po aktivní opěrky hlavy, stojí v akci jen 304 980 Kč. A jakkoli se považuji za velkého advokáta fordů, namouduši vám nemohu s čistým svědomím tvrdit, že Focus je o třetinu lepší než Cee’d.

Vy se s tím jistě nějak vypořádáte, ale mě ta záležitost staví do zapeklité situace. Co je to za svět, ve kterém se automobilový novinář nemůže spolehnout ani na své oblíbené předsudky?

 

Jirka Červenka, iMOTOR

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyKia Cee'd 1.4 CVVT
0-100 km/h (s)11,6 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
Plněníatmosférické sání
RozvodDOHC
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1396
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)66 kW / 90 koní při 6000 ot./min.
Točivý moment (Nm)137 Nm v 5000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)71,3 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)180 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)5,8 l/100 km (kombinace)
Objem nádrže (l)53 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4260
Šířka (mm)1790
Výška (mm)1480
Rozvor náprav (mm)2650
Provozní hmotnost (kg)1263
Celková hmotnost (kg)1710
Zavazadlový prostor (l)340 - 1300 l
Ceny
Základní cena modeluod 329 980 Kč (ceníková cena)
Cena testovaného vozu304 980 Kč (akční model)

Komentáře ke článku

  • až na dvě gramatické chyby dobré Zobrazit
    8. 1. 2010, Fuzzy_Stone
    • Re: až na dvě gramatické chyby dobré Zobrazit
      8. 1. 2010, Jirka Červenka, autoweb.cz
      • Re: Re: až na dvě gramatické chyby... Zobrazit
        8. 1. 2010, Dalibor Žák, autoweb
  • pěkné... Zobrazit
    8. 1. 2010, krosnic
  • Focus Zobrazit
    8. 1. 2010, Jarda
  • 8. 1. 2010, Haya
  • Pan Žák jen chválil minulou... Zobrazit
    9. 1. 2010, Johny.Rico
  • - bez nadpisu - Zobrazit
    11. 1. 2010, traktorista
  • Ceed dobrý ale nechci, i když o ús... Zobrazit
    11. 1. 2010, Darren
    • Re: Ceed dobrý ale nechci, i když ... Zobrazit
      11. 1. 2010, pes
    • Re: Ceed dobrý ale nechci, i když ... Zobrazit
      11. 1. 2010, Michal
      • Re: Re: Ceed dobrý ale nechci, i k... Zobrazit
        12. 1. 2010, 601s
        • Re: Re: Re: Ceed dobrý ale nechci,... Zobrazit
          12. 1. 2010, Michal
        • Re: Re: Re: Ceed dobrý ale nechci,... Zobrazit
          12. 1. 2010, §lj

Tagy: Kia Cee'd, Kia

Související články

Týden na Autowebu v článcích Ondřeje Lillinga

Testy, novinky, recenze, blogy a reportáže pohledem redaktora Ondřeje Lillinga.

Týden na Autowebu v článcích Ondřeje Lillinga
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den. Mužu s traktorem na silnici 1třídy? Děkuji. Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Chtěli byste se projet?

© 2013 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist