Kia Carens (2013): Poprvé za volantem

Kia Carens oficiálně přijíždí na český trh a my jsme se s novým autem poprvé projeli. Přinese změnu, kterou slibuje?

Korejská automobilka Kia přijíždí již se čtvrtou generací modelu Carens. Do boje o zákazníky půjde proti ostatním MPV segmentu C, především pak proti nejprodávanějšímu Chevroletu Orlando, Peugeotu 5008, Fordu C-MAX nebo Toyotě Verso. Podle predikcí automobilky evropský trh v tomto segmentu výhledově klesá, naopak v České republice je trend lehce stoupající, a toho chce nová Kia Carens využít.

Design nového auta pochází z pera Petera Schreyera, který vtiskl značce novou tvář. Carens si zachovává pro značku rozpoznatelné prvky, inspirace některých detailů potom pochází od většího modelu Sorento, především vertikální mlhová světla vpředu a koncová LED světla vzadu. Nejnovější generace se ve všech směrech zmenšila, avšak rozvor narostl o pět centimetrů na výsledných 2750 mm.

Kia Carens fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Carens fotogalerie

Hlavní nota, na kterou zahraje budoucím zákazníkům, je samozřejmě praktičnost. Na výběr je pěti- nebo sedmimístné uspořádání sedadel, z nichž jsou všechna kromě řidičova sklopná, čímž se vytvoří místo na převoz až 2150 mm dlouhého předmětu. Druhá řada sedadel je navíc posuvná. Objem zavazadlového prostoru činí průměrných, ale dostačujících 536 litrů, po sklopení sedadel až 1694 litrů.Praktičnosti je učiněno zadost také spoustou úložných prostorů. Dvě schránky se nacházejí pod podlahou kufru, včetně úložného prostoru na roletku, kterou je možno tradičně upevnit ve dvou pozicích. Další „schovávačku“ naleznete pod podlahou druhé řady. Nechybí klimatizovaná schránka před spolujezdcem nebo specialitka v podobě přenosné svítilny v zavazadlovém prostoru.

Auto je poháněno čtveřicí motorů – po dvou benzínových a dvou naftových. Zážehový motor 1.6 GDI nabízí 135 koní při 6300 ot./min. a 164 Nm při 4850 ot./min., přičemž si vystačí v průměru se 6,4 litru paliva. Druhá zážehová jednotka 2.0 GDI poskytuje výkon 166 koní při 6500 ot./min. a 213 Nm v 4700 ot./min. – spořádá průměrně 7,2 litru benzínu.

Vznětová jednotka 1.7 VGT se nabízí ve dvou výkonových verzích – 116 koní a 260 Nm, nebo 136 koní a 330 Nm. Obě jednotky poskytují maximální výkon při 4000 ot./min., ovšem průběh točivého momentu se liší. Slabší jednotka jej podává v širším spektru mezi 1250 – 2750 ot./min., zatímco silnější jednotka v užším mezi 1750 – 2500 ot./min. Slabší jednotka si řekne v průměru o 4,7 litru nafty, silnější o desetinu víc. Každý motor je standardně spojen se šestistupňovou manuální převodovkou, šestistupňový automat je za příplatek jen k silnějšímu zážehovému a vznětovému motoru.Novou Kiu Carens lze vybavit množstvím komfortních prvků. V nabídce nechybí vyhřívaný volant, sedadla ve dvou řadách vyhřívaná a vpředu odvětrávaná, automatický parkovací asistent, hlídání jízdních pruhů, xenonové světlomety, panoramatické střešní okno, bezklíčové startování, brzdový asistent s výstražným znamením při prudkém brzdění, asistent rozjíždění do kopců nebo přístrojový panel Supervision s TFT LCD o úhlopříčce 4,2″. Vnějšek pak lze okrášlit koly z lehkých slitin o rozměrech od 16 do 18 palců.

O zvukový doprovod se uvnitř vozu stará trojice audiosystémů. Základní rádio s CD a MP3, prostřední systém s dotykovým displejem o rozměru 4,3″ a parkovací kamerou, nebo nejvyšší varianta s dotykovým displejem o rozměru 7″ a taktéž parkovací kamerou. Samozřejmostí všech systémů je přehrávání CD a MP3, jakož i přípojky AUX, USB a iPod.

Základní Kia Carens 1.6 GDI ve výbavě Active přináší osm airbagů, manuální klimatizaci, elektricky ovládaná zrcátka, tempomat s omezovačem rychlosti a přední LED světla – cenově začíná na 399 980,- korunách. Současně platí zaváděcí třicetitisícová sleva na skladové vozy a program KIA 777, tedy sedm let záruky, silniční asistence a servisních prohlídek zdarma.S novým autem jsme měli prostor na krátkou projížďku a podle prvních dojmů jde o velmi příjemné auto. Je v něm rozpoznatelná genetika s ostatními modely – jízda hodně připomíná Kiu Ceed, která je naším oblíbeným autem v redakci. Řízení, řazení a celkově ovládání vozu je vyvážené a vzdáleně v něm rozpoznáte i kousíček zábavy.

Bude tohle ale zákazníky vůbec zajímat? Podle generálního ředitele Víta Pěkného je potencionálním kupcem ženatý muž středního věku, „zatížený“ dětmi a hypotékou, jehož údělem je rodinné auto potírající jakékoliv pomyšlení na radost ze života. Takže svým způsobem je trocha zábavy za volantem příjemný zpestřením. Není to však zábava v pravém slova smyslu – Kia Carens je spíš dobře vyvážený celek, který se příjemně nenuceně řídí a který v žádné zásadní oblasti neotravuje.Podvozek je pohodlně nastavený, avšak dost se naklání a zprvu vyvolá mírné rozpaky, než si získá vaši důvěru. Interiér je vzdušný a je z něj dobrý rozhled, nově jej lze navolit také ve dvoubarevném provedení kombinujícím černou a béžovou barvu. Nový je také multifunkční volant, který budou sdílet další nadcházející modely. Padne příjemně do ruky, ovšem stále trpí značným přehlcením tlačítky a funkcemi, které by šly zjednodušit, případně přesunout jinam.

Pod kapotu se nám dostal základní motor 1.6 GDI, jehož zvukový i výkonností projev byl velmi ovlivněn skutečností, že byl s 20 najetými kilometry sotva zaběhnutý. Na nějaké závěry je tedy příliš brzy a budeme si muset počkat do velkého testu. První dojem na nás však zanechal silnou stopu solidnosti, kvality a příjemného řízení jako u ostatních modelů. Kia Carens bude mezi tatínky horký favorit.

5.5.2013 6:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist