autoweb.cz > Subaru > Již brzy: Subaru Forester Diesel vs Forester 2.0XS
Již brzy: Subaru Forester Diesel vs Forester 2.0XS
Tak nekompromisní test jsme tady dlouho neměli. Nekompromisní v tom smyslu, že mezi oběma testovaným exempláři jsou kromě pohonných jednotek jen zanedbatelné rozdíly.
Vzali jsme dvě identická auta s různými motory. Doslova identická, půjčili jsme si Subaru Forester, jedno s plochým naftovým motorem a to druhé s novým benzínovým boxerem. Maximální vyrovnanost!
Obě pohonné jednotky mají stejný objem dvou litrů, téměř stejný výkon stopadesáti koní a co víc, oba vozy jsou ve stejné výbavě Comfort.
První zásadní rozdíl jsme odhalili u hmotnosti, kde benzínový zástupce váží o nějakých sedmdesát kilogramů méně než dieselový model. Jistě, jsou tady i další odlišnosti, pětistupňový manuál proti manuálnímu šestikvaltu a tak dále (ale to už jsou záležitosti, které vycházejí z daných specifikací).
S auty jsme jezdili jak po dálnici, abychom detailně změřili průměrnou spotřebu při plynulé jízdě, vyrazili jsme také na testovací polygon s naší digitální měřící technikou, abychom odhalili rozdíly při zrychlení, delegaci a změřili čas na našem testovacím okruhu.
DOPORUČUJEME: Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost.
Výsledky, které jsem naměřili, byly opravdu překvapivé a potvrdily, že auta, na první pohled podobná jako vejce k vejci se chovají diametrálně odlišně. Jeden příklad za všechny, sprint s pevným startem.
Po rozjezdu se okamžitě do čela dostal diesel a začal benzínovému vozu ujíždět téměř na dvě délky, ovšem v cíli byl dřív benzínový stroj. Kompletní srovnání s výsledky měření i osobními dojmy najdete zanedlouho v našich testech.