Jeep Wrangler Unlimited 2.8 CRD DPF (2012)

První jízda | vydáno 27. 7. 2012

Velikost textu: a a a

Jeep Wrangler. Klasika, kterou jsme tady už měli. Teď je tady znovu a má šanci přesvědčit, že má v našich podmínkách smysl.

Jeep Wrangler není na českém trhu novinka, už jsme ho v redakci testovali. Dokonce přesně ten samý model, který jsme si teď znovu půjčili s odstupem několika měsíců a důvod byl jednoduchý. Rozhodli jsme se, že s Wranglerem zajedeme někam, kde by mohl ukázat své silné stránky. Obzvlášť, když část redakce zcela postrádá smysl jeho existence v našich končinách.

"Dalibor Žák: Wrangler není zrovna druh auta, ve kterém bych chtěl jezdit každý den po silnici. Dovedu si ho ale představit někam na ranč, kde je to na nejbližší asfaltku čtyři hodiny po poli a pak doleva. Jenže je vůbec u nás takové místo? Jako leštěnku do velkoměsta, kde bych chtěl ukazovat, jaký jsem drsňák, bych si pořídil něco jiného - třeba Ford SVT Raptor. Jeep Wrangler je sice v terénu fajn, ale nedokážu pochopit jeho smysl u nás. Na silnici mi totiž přišel docela tragický. Jenže také to může být tím, že jsme si zvykli na příliš "asfaltové" vlastnosti moderních SUV, která zapadnou v první větší louži.“

ČTĚTE: První jízda Jeep Wrangler UnlimitedA tak jsem sedl za volant a vyrazil, ehm, po dálnici směrem ke Sněžce s tím, že snad někde najdu vhodný terén, abych (legálně) Wrangler opravdu vyzkoušel v drsném a náročném prostředí. Podle očekávání (i zkušeností z minula, protože tohle nebyla rozhodně má první jízda s tímhle offroadem) na dálnici to nebylo pravé. ono. Už jen kolmé čelní sklo se na tento typ cestování vyloženě nehodí, po dvaceti kilometrech bylo poseté hmyzem tak, že přes něj téměř nebylo vidět. Motor má sice výkon, ale převodovka i pohon všech kol jsou tady za jiný účelem, než je klidný dálniční přesun, a kdyby nic jiného, tak ticho a klid na palubě auta nenajdete. Ani bleskurychlé reakce volantu, odezvu plynu, rychlost řazení.


Rozdíl v kvalitě, vzhledu kabiny Wrangleru vzhledem k předchůdcům je obrovský

Každopádně mimo dálnici to začalo být s Wranglerem zajímavější. Už jen třeba proto, že v Jaroměři byla uzavírka a já se rozhodl, že městečko objedu podle mapy. A to i ve chvíli, kdy navigace jasně ukazovala, že cesta, kterou jsem vybral, končí kdesi v lese a k nejbližší přípojce na silnici je to asi sto metrů (v mapě) nedefinovaného prostoru - rozhodně ale bez asfaltu.
Realita nebyla tak děsivá, jak jsem se obával, cesta opravdu skončila, ovšem co je to pro Wrangler vyschlá bahnitá polňačka, něco málo mezí a jeden výjezd přes strouhu k silnici? Nic, ani se nezadýchal.




Horší to ale bylo za mokra, když jsem vyjel do kopců po dešti a snažil se překonat železniční násep u staré uzavřené koleje. Wrangler to nedal, a to ani když jsem nastavení změnil na to nejvíc offroad, jak to jen šlo. Vypnout elektroniku, pozavírat redukce, a tak dále. A přesto jsem se jen marně snažil vyškrábat na svah porostlý plevelem. Mohly za to pneumatiky. Silniční obutí, které sice na asfaltu přineslo nečekaně celkem slušný jízdní pocit, ale v terénu zklamalo.Škoda, neboť vím, co Wrangler opravdu dokáže, mám v živé paměti akci v jednom kamenolomu, kde jsem šplhal po takových srázech, že jsem se téměř bál. Tedy, ehm, bál jsem se… Nicméně na těchto pneumatikách se z drsného teréňáku stala spíše pomalá stylovka. Konečně, no proč ne.


Demontovat střešní panely není právě jednoduché. Díly jsou těžké a šrouby tuhé.

Je tady otevírací střecha (pokud nechcete rovnou kabriolet, nebo přesněji řečeno specifikaci s plátěnou střechou), tak lze odstranit stropní panely a pustit do kabiny trochu čerstvého vzduchu. Demontáž ovšem není práce na dvacet sekund, aspoň že se sejmuté díly vejdou do kufru.

Abych se dostal k nějakému závěru. Pokud potřebujete podrobná technická data a korektní údaje z regulérního testu, mrkněte na článek, který jsme k danému autu už publikovali. Teď verdikt ohledně naší výpravy za ryze terénním ježděním.

DOPORUČUJEME: Legendy minulosti - Jeep 1940

Miluju Wrangler, ale při tomhle testu mě trochu zklamal, zvlášť proto, že vím, jak moc schopný v terénu umí být. Silniční pneumatiky jsou tolerovatelným kompromisem, pokud chcete jezdit hlavě po silnici (jenže na to tady máme jiná, lepší auta), ovšem v terénu představují základní a největší nedostatek. Takže ano, Wrangler je vynikající stroj, pokud máte potřebu jezdit mimo zpevněné silnice, ovšem na patřičných pneumatikách bez tendencí zvýšit kompromisním obutím hladinu komfortu při jízdách po silnici.

Komentáře ke článku

  • nebudu to komentovat Zobrazit
    27. 7. 2012, wolff
    • Re: nebudu to komentovat Zobrazit
      29. 7. 2012, Stan
      • Re: Re: nebudu to komentovat Zobrazit
        1. 8. 2012, MadMarty
        • Re: Re: Re: nebudu to komentovat Zobrazit
          2. 8. 2012, Stan
  • Raptor Zobrazit
    27. 7. 2012, Radek_STI
  • Kvalita redaktoru Zobrazit
    1. 8. 2012, MadMarty
  • Máme Wranglera unlimited rubicon 2012 Zobrazit
    18. 9. 2012

Související články

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost

Problematika vozíků tažených za osobními auty pokračuje dalším dílem. Společenské konvence o tom, kolik kdo váží, jdou stranou, hmotnost je zásadním parametrem.

Vozíky za osobní auta z hlediska technických požadavků na spojitelnost
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den,chtěl bych se zeptat,zda li opravdu musím k ekologické likvidaci odevzda... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist