Jeep Grand Cherokee - Crash test Euro NCAP

Crash testy | vydáno 25. 11. 2011

Velikost textu: a a a

Celkové hodnocení:

  • Dospělí

    81%

  • Děti

    69%

  • Chodci

    45%

  • Asist. výbava

    71%

  • Model:
  • Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD
  • Rok uvedení na trh:
  • 2010
  • První hmotnost:
  • 2326 Kg

Grand Cherokee nedopadl podle představ svých tvůrců. Problém s uchycením pásu řidiče doplnily potíže s figurínami dětí. Jeep zkoumá příčiny a bude situaci řešit.

VIDEO: Crash test Jeepu Grand Cherokee
Euro NCAP přikládá ke svým testovacím zprávám také sestřih kompletního záznamu testu.

Noční můry zřejmě budou mít z testů Euro NCAP v automobilce Jeep. Karoserie nového SUV Grand Cherokee se při nárazu rychlostí 64 kilometrů v hodině chovala dobře, selhaly díly v interiéru. Jedna z kolejnic, po nichž pojíždí sedadlo řidiče, ta na pravé straně, se podle zprávy "téměř zlomila". Kovovou konstrukci zachránil výlisek, který jistí sedadlo v podélném směru - držet ho přišroubované k podlaze v případě nehody není úkolem tohoto kusu oceli, ale obstál.

Jeep Grand Cherokee velká fotogalerie

Jeep Grand Cherokee fotogalerie

Bohužel nedopadl na jedničku. Zlom se totiž objevil přesně v místě, kde je k celé konstrukci uchycen řidičův bezpečnostní pás. Ten se pohnul vpřed i se sedadlem a airbag nedokázal zabránit hlavě řidiče v kontaktu s volantem. Jeep na problému usilovně pracuje. Podle pracovní teorie inženýrů za zlomení kolejnice mohou právě obrovské síly v bezpečnostním pásu. To je samozřejmě průšvih - pokud se pás téměř ulomil při nárazu rychlostí 64 kilometrů v hodině, co se s ním stane, když auto narazí třeba na dálnici?

U Jeepu zatím nemají představu, jak budou věc řešit, a zpráva Euro NCAP vyjadřuje znepokojení nad faktem, že se zatím nemluví o svolávací akci a plošné výměně vadných dílů u již prodaných aut.Jinak je zpráva směsí obvyklých řečí o tom, že data z figurín byla v pořádku, ale komisaři nevěří, že stejně chráněné budou i postavy jiných hmotností a velikostí. Boční náraz dopadl dobře, náraz na sloup vlastně také, výsledek Grand Cherokee nebyl horší než u většiny ostatních moderních aut. Optimální výkon nepodaly aktivní opěrky hlavy. Špatně dopadl doporučený zádržný systém pro tříleté dítě. Nezabránil hlavě v kontaktu s C-sloupkem a auto nedostalo v této disciplíně žádné body za čelní náraz. Ostatní testy byly v pořádku a Jeep jediný problém jistě také vyřeší.

Simulovanou srážku s chodcem zvládlo auto dokonale průměrným způsobem. Nárazník skóroval naplno, přední hrana kapoty vůbec. Vrchní strana kapoty a přední okno podaly smíšený výkon. Stabilizace v základu ajistila autu další tři body k dobru. Výsledky jinak nebyly zcela špatné a lze očekávat, že Jeep napraví všechny problémy a bude usilovat o opakování testů a zisk pěti hvězdiček.

Komentáře ke článku

Tento článek nikdo nekomentoval, buďte první.

Porsche chystá nekompromisní Boxster, dostane motor z GT3

Poslední dobou sází Porsche jeden řidičský model za druhým. Na cestě je Boxster s atmosférickým šestiválcem z modelu GT3.

Porsche chystá nekompromisní Boxster, dostane motor z GT3
JUDr. Tomáš Beran

Právní poradna

Dobrý den, obracím se na Vás s žádostí o pomoc či radu. V létě 2015 jsem během ... Více

Odpovídá: JUDr. Tomáš Beran

Stojí za pozornost?

Tyto internetové stránky používají soubory cookie. Více informací zde.

© 2000 - 2017 Media Marketing Services a. s. Perucká 7 120 00, Praha

Přihlašte se k odběru newsletteru Autoweb.cz!

  • Získáte informace o žhavých novinkách ze světa aut
  • Budete mít možnost účastnit se soutěží o atraktivní ceny
  • Zajistíte si neustálý přístup k informacím o autech z domova i ze světa
  • Nepřijdete o žádné důležité informace ze světa automobilismu
  • Užijete si pravidelná redakční videa, reportáže a videotesty
Odběr novinek lze kdykoliv odhlásit
TOPlist