autoweb.cz > Jaguar > Jaguar XE > Jaugar XE (2015): První kontakt
Jaugar XE (2015): První kontakt
Britská automobilka dlouhá léta postrádala v prémiovém segmentu konkurenta pro Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C. Nyní je konečne tady a přináší s sebou spoustu zajímavých řešení – lehkou hliníkovou konstrukci, která ve spojení s novými turbodiesely Ingenium slibuje nízkou spotřebu paliva, a vyspělý podvozek s dvojitými lichoběžníky vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu.
Takže tu máme příslib velmi slušných jízdních vlastností. Právě to, jak nový Jaguar XE jezdí, máme v plánu dnes otestovat v okolí rakouského Salzburgu. První krátké svezení máme již za sebou na krásném přírodním okruhu Salzburgring, bohužel přímo na trati jsme měli možnost se svézt jen jako spolujezdci v nejsilnější verzi 3.0 V6 S o výkonu 340 koní, což bohatě vyvážila možnost řídit Jaguar F-Type V6 S, V8 S a XFR-S, za volant nového XE jsme se pak dostali v naftové verzi 2.0 Ingenium, ovšem jen na pár stovek metrů.
Nicméně jeden důležitý poznatek jsme na kluzné ploše zjistili – stabilizace jde zcela vypnout a Jaguar XE tak skutečně driftuje, a přitom je to na hraně velmi příjemně ovladatelné auto. Takže už vlastně můžeme jet domů… Ne, nic takového nehrozí, ještě před sebou máme celý den ježdění po místních silničkách, a tedy celý den zjišťování, jak tohle auto celkově funguje. To se dozvíte již brzy. Zůstaňte naladěni!