Jak otočit charakter Ferrari 308 GTS z roku 1978? Předělejte ho na elektrické GTE

(+ video) Co byste udělali s Ferrari zničeným požárem? Nechali jej sešrotovat, zrenovovali ho do původního stavu, prodali…? Pro firmu Electric GT byla odpověď nasnadě.

Seznamte se s pravděpodobně nejtišším automobilem značky Ferrari na světě. Stojí na základech modelu 308 GTS, přijal za své označení GTE, především se ale vzdal původního atmosférického osmiválce o objemu 2,9 litru, který byl zčásti zničen při požáru společně s nádrží a elektroinstalací.

Původní pohonná jednotka měla 240 koňských sil při 6600 otáčkách za minutu a disponovala maximálním točivým momentem 264 newtonmetrů, a přestože se nám tento typ přestaveb zrovna nezamlouvá, minimálně na papíře si 308 polepšila.

Díky elektromotoru od HPEVS (Hi Performance Electric Vehicle Systems) má vůz nyní 421 koní a nejvyšší točivý moment 447 newtonmetrů. Pochopitelně hmotnost stejná nezůstala. Balíček dodatečných akumulátorů o kapacitě 30 kWh, která podle Electric GT vystačí na dojezd 160 kilometrů, navýšil provozní váhu z 1286 na 1519 kg.

Pozoruhodné a pro zastánce původních Ferrari prakticky nepředstavitelné také je, že 308 GTE přijala za svůj upravený pětistupňový manuál od Porsche, který se prý lépe vypořádal s navýšeným točivým momentem. Vůz se poprvé oficiálně představí v akci už 22. května na okruhu Mazda Raceway Laguna Seca a víme také, že se všechny nepoužité původní díly dostaly k členům komunity FerrariChat.com za projevenou podporu a uznání.

4.5.2016 6:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist