autoweb.cz > Jaguar > Jaguar S-Type: facelift pro rok 2008
Jaguar S-Type: facelift pro rok 2008
Ne, v Coventry nenakoupili stolní kalendáře s předstihem. Tohle auto je opravdu S-Type modelového roku 2008, přestože právě v těchto dnech debutuje na autosalonu v italské Boloni a dealeři začnou přijímat objednávky prakticky ihned po jeho skončení.
Tak proč to předbíhání? Kvůli americkému trhu. Zatímco nás zajímá, kolikátou generaci daného typu máme, v USA už celá desetiletí identifikují auta podle modelového roku. Ostatně, mnohokrát jste to slyšeli ve filmech. Automobilky tomuto trendu pochopitelně vycházejí vstříc a dnes už je běžné, že nové modely přicházejí na trh šest měsíců před začátkem roku, který mají v názvu.
Ale zpět k S-Typu. Jestli nevěřícně zkoumáte fotky a marně se snažíte odhalit, co je na něm faceliftovaného, nejste sami. V podstatě jediný rozdíl je v tom, že všechny motorizace dostaly masku chladiče a přední nárazník ze sportovního S-type R. Nová jsou také litá kola, a to od základních sedmnáctek po „erkové“ devatenáctky. Ty prý budou součástí standardní výbavy S-Type R na všech trzích kromě Japonska, Rakouska, Německa a „zemí se špatnými silnicemi.“
Změny v interiéru jsou srovnatelně „převratné“. Spočívají v náhradě původních křesel za sportovnější sedadla, jimž výrobce říká „multifunkční.“ Pravděpodobně přehrávají videa z YouTube a opékají topinky, nebo tak něco. Na výběr je nový mahagonový dekor a kontrastní kožené čalounění.
A to je prosím pěkně všechno. Nabídka motorů (3.0i, 2.7D, 4.2 V8 a 4.2 V8 s kompresorem v S-Type R) zůstává, stejně jako všechny technické parametry včetně jízdních výkonů a spotřeby.
Labutí píseň S-Typu
Paradox je, že právě v roce 2008 bude S-Type „2008“ vystřídán novým modelem, který ponese označení XF. Jaguar chce změnou názvu symbolicky zdůraznit, že se definitivně loučí s tradicí usedlých sedanů pro pány s lulkou. Ačkoliv bude XF vycházet ze současné platformy, delší rozvor a širší rozchod přinesou nárůst vnitřního prostoru a zlepšení jízdních vlastností. Podle ředitelky Jaguaru Bibiany Boeriové bude nové auto stylizované daleko dramatičtěji a moderněji, v duchu senzačního celohliníkového kupé XK. „Jestli se vám líbí nové XK, počkejte, až uvidíte XF“, nechala se slyšet.
Alespoň zpočátku si nový model bude muset vystačit ze stejnými motory jako dnešní S-type, ačkoliv XFR možná dostane silnější jednotku z nového XKR. Auto bude veřejnosti představeno příští podzim na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem a v showroomech Jaguaru se objeví během jarních měsíců 2008. Zda ponese označení „Jaguar XF MY 2010,“ zdroje neuvádějí.
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Jaguar S-Type 2.7 V6 D |
---|---|
0-100 km/h (s) | 8,5 |
Motor | |
Konstrukce | naftový vidlicový šestiválec, twin-turbo |
Zdvihový objem (cm3) | 2720 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 207 koní v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 435 Nm v 1900 ot./min. |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 230 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 9,3/5,5/6,8 l/100 km |
Rozměry a hmotnosti | |
Provozní hmotnost (kg) | 1735 |
Zavazadlový prostor (l) | 400 |