Jaguar F-Type naživo, za české ceny

Vůbec nejlevněji pořídíte Jaguar F-Type lehce pod dva miliony. Osmiválcová verze s kompresorem ale hraje úplně jinou ligu, a to jak výkonem, tak i cenou.

Nejnovější Jaguar F-Type oficiálně zamířil na český trh. Že se s ním chce Jaguar vrátit mezi přední výrobce sportovních vozů, je patrné už ze samotného názvu. Ne náhodou hned vedle nového roadsteru postával i legendární Jaguar E-Type. Nový model má namířeno především proti Porsche 911, což ostatně Jaguar naznačil už u konceptu C-X16, který sériové verzi předcházel.

Se sériovou verzí sice přišel o střechu, ale podle mého mu to z jeho krásy pranic neubralo. Hlavně zezadu je radost dívat se na všechny ty linie, které odkazují na slavné předchůdce z dob, kdy za volant Jaguarů usedal i Stirling Moss. S působivými tvary naštěstí korespondují i pohonné jednotky, které jsou na výběr hned tři.

Věřte tomu, že i základní motorizace vám dokáže přivodit příjemné šimrání v podbřišku, šestiválec má 340 koní, na stovku zrychlí za 5,3 sekundy a maximální rychlost je 260 km/h. Nemá ale samosvorný diferenciál, takže mnohem lepší volbou bude jeho silnější varianta s výkonem 380 koní.


Klika se vysouvá elektronicky po stisku tlačítka.Ta zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,9 sekundy, zatímco nejrychleji umí uhánět až 275 km/h. Společně s tím dostanete sportovní podvozek s adaptivními tlumiči nebo výkonnější brzdy o průměru 380 mm vpředu. Pro silnější motor už je standardem i aktivní výfukový systém, který vás nebude „obtěžovat“ bubláním šestiválce ve chvílích, kdy o něj nebudete stát. Stačí ale jeden stisk tlačítka a z uhlazeného slušňáka se stane rebel.

Vysoko nad šestiválcovými motory ční to nejlepší, co umí u Jaguaru nabídnout. Tedy kompresorem přeplňovaný osmiválec s výkonem 495 koní a 625 Nm. S ním F-Type zrychlí na stovku za 4,3 sekundy a nečiní mu žádné problémy uhánět až 300 km/h. Tady už ale bude na rozdíl od silnějšího šestiválce kočírovat zadní kola aktivní elektronický diferenciál.


Na místě byl přítomen i člen slavného rodu – Jaguar E-Type.

Od silnějšího šestiválce ale vrcholný model prakticky nerozeznáte. Pokud se tedy nepodíváte zezadu. Na rozdíl od šestiválce nemá jen dva výfuky, ale hned čtyři. Jsou velké jako roura od kamen, ale co teprve až je uslyšíte zpívat! Na konferenci nás lidé z Jaguaru trochu navnadili, osmiválec na chvíli probudili k životu a ručičku otáčkoměru pěkně prohnali. Znělo to chraplavě, hrubiánsky, skoro jako Lamborghini Gallardo, ale zase ne tak uječeně.

A jak jsou na tom ceny? Uvidíte je přehledně v tabulce umístěné pod článkem. V porovnání s takovým Porsche 911 se jeví až podezřele nízké, podrobnější zkoumání ceníku odhalí, za co všechno si musíte připlatit. A že toho není málo, nedostanete tempomat (9503 Kč), vyhřívané sedačky (11 046 Kč) nebo dvouzónovou klimatizaci (9781 Kč). A to ani nemluvím o interiéru z lepší kůže nebo nadstandardních barvách, které jsou zcela poplatné luxusnímu segmentu, kam Jaguar F-Type míří.


12.3.2013 6:00| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist