Jaguar C-X17: koncept crossoveru ještě jednou a pořádně

Projděte si s námi všechny dostupné informace o konceptu crossoveru, který se v roce 2015 stane základem pro hliníkový sedan střední třídy.

S novou koncepční studií britské značky Jaguar se setkáváme skrze obrazové upoutávky a později také rovnou přes větší set studiových záběrů již několik dnů, ani jednou jsme však fotografické materiály nemohli spojit s dostatečně ověřenými oficiálními informacemi a stoprocentně potvrdit data přicházející ze zákulisí. S kompletním odhalením auta to můžeme napravit.

Při představování prvního crossoveru Jaguaru jsme se několikrát zmínili o tom, že kromě náznaku možné budoucnosti je C-X17 především nositelem nové hliníkové platformy. Teď už víme, že tomu tak skutečně je, nese označení iQ[Al], je skutečně kompletně z hliníku (označení si můžete přeložit jako „inteligentní aluminiová“ a automobilka se chlubí její úžasnou variabilitou i rozměrovou modularitou.

Zajímavé přitom je, že prvním sériovým automobilem postaveným na podvozku iQ[Al] nebude SUV, ale nástupce modelu X-type a přímá konkurence pro německou luxusní trojku Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes třídy C. Termín příchodu? Jaguar ve své tiskové zprávě potvrzuje rok 2015 a to znamená, že už v příštím roce bychom mohli vidět nějakou studii na toto téma.

Přestože o produkci SUV Jaguar natolik otevřeně nemluví, považujte jej za téměř hotovou věc, kterou má dost možná ještě posvětit případný zájem a reakce zákazníků na probíhajícím frankfurtském autosalonu. Automobilka prozatím ústy svého šéfa designového oddělení Iana Calluma naznačuje, že C-X17 je nese spoustu stylistických prvků budoucích Jaguarů.

Abyste si o konceptu crossoveru udělali také trochu exaktnější představu, vězte, že vůz je 4718 mm dlouhý, 1959 mm široký, 1649 mm vysoký a rozvor náprav má na délku až 2905 mm. Přestože detailní informace o systému pohonu všech kol k dispozici nemáme a tudíž nedokážeme posoudit ani teoretické schopnosti auta v terénu, máme tady alespoň světlou výšku, která činí 213 mm.


Nic konkrétního Jaguar neuvádí ani k pohonné jednotce, respektive dalším možným motorizacím. Pouze říká, že „inteligentní hliníková platforma“ byla vyvíjená rovněž pro novou generaci zážehových i vznětových čtyřválců a nepochybujeme, že dojde také k nasazení kompresorového třílitrového šestiválce, protože Jaguar slibuje u špičkových modelů rychlost až přes 300 km/h.

Jak je na tom s dynamikou C-X17, můžeme pouze hádat, na třiadvacetipalcových kolech by to však asi jen stěží byla plavná jízda podobná létajícímu koberci. Crossover je zkrátka koncept se vším všudy a má lákat především výraznými designovými prvky. Co lze soudit, daří se mu to nejen extravagantním exteriérem, ale také výraznou kabinou, kterou si můžete prohlédnout do nejmenších podrobností ve fotogalerii. Pouze připomínáme, že je ozvučena audiosystémem Meridian s dvanácti reproduktory, pro posádku je k dispozici rovněž připojení na internet, head-up displej pro řidiče a pro tu nejpříjemnější atmosféru kombinuje hliníkové prvky s čalouněním kůží od britského specialistu Connolly.

10.9.2013 9:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist