autoweb.cz > Hyundai > Hyundai Veloster > Hyundai Veloster Turbo R-Spec: méně výbavy, více požitků
Hyundai Veloster Turbo R-Spec: méně výbavy, více požitků
Agresivní a neotřelý design společně s nepárovým uspořádáním dveří činí z Hyundaie Veloster jedno z nejzajímavějších aut na trhu. Dlouhou dobu sázelo pouze na svou vizáž, aby později verze Turbo nabídla i silnější požitky z řízení. Komu by to nestačilo, může nyní sáhnout po přepracované verzi R-Spec.
Zvenčí je rozeznatelná zejména podle červených detailů v předním nárazníku a prahových nástavcích, samozřejmostí jsou také znáčky „R-Spec“ hlásající, že se jedná o upravený model. Uvnitř jsou největší změnou sedadla s červenými bočnicemi z koženky a černo-červenými výplněmi. Nějaká komfortní výbava šla naopak ven, výměnou za prvky, které by měly umocnit pocit z řízení auta.
Jiná je hlavice řadicí páky a zkrácené dráhy řazení od B&M Racing. To ovládá šestistupňovou převodovku s nakrátko poskládanými převody a pevnějším uložením, přepracované je řízení a jeho posilovač a pozornost byla věnována samozřejmě i podvozku. Později dostane R-Spec, stejně jako Turbo, systém Active Sound Design, který do kabiny propustí více rezonancí od motoru. Ten však zůstal nedotčen, Hyundai Veloster Turbo R-Spec je stále poháněn přeplňovaným motorem 1.6 T-GDI o výkonu 204 koní a točivém momentu 265 Nm (u nás podladěným na 186 koní).
To však zjevně nebude žádný problém pro potenciální úpravce, pro které je tato verze především určena. R-Spec totiž nemá být lépe vybavenou, ale chudší, zato však řidičsky zajímavější verzí. A také levnější. Na severoamerickém trhu stojí Veloster Turbo R-Spec 22 100 USD (cca 450 000 korun). Doposud není jasné, zda se R-Spec dostane i do Evropy, potažmo na náš trh, prozatím si však neděláme žádné naděje. Ve Spojených státech však budou první dodávky uskutečněny v únoru příštího roku.