Hyundai Veloster Turbo R-Spec: méně výbavy, více požitků

Ostřejší verze asymetrického hatchbacku Hyundai Veloster Turbo je tu. Výkony zůstávají, zato nabízí přepracované řízení, řazení a podvozek.

Agresivní a neotřelý design společně s nepárovým uspořádáním dveří činí z Hyundaie Veloster jedno z nejzajímavějších aut na trhu. Dlouhou dobu sázelo pouze na svou vizáž, aby později verze Turbo nabídla i silnější požitky z řízení. Komu by to nestačilo, může nyní sáhnout po přepracované verzi R-Spec.

Zvenčí je rozeznatelná zejména podle červených detailů v předním nárazníku a prahových nástavcích, samozřejmostí jsou také znáčky „R-Spec“ hlásající, že se jedná o upravený model. Uvnitř jsou největší změnou sedadla s červenými bočnicemi z koženky a černo-červenými výplněmi. Nějaká komfortní výbava šla naopak ven, výměnou za prvky, které by měly umocnit pocit z řízení auta.

Jiná je hlavice řadicí páky a zkrácené dráhy řazení od B&M Racing. To ovládá šestistupňovou převodovku s nakrátko poskládanými převody a pevnějším uložením, přepracované je řízení a jeho posilovač a pozornost byla věnována samozřejmě i podvozku. Později dostane R-Spec, stejně jako Turbo, systém Active Sound Design, který do kabiny propustí více rezonancí od motoru. Ten však zůstal nedotčen, Hyundai Veloster Turbo R-Spec je stále poháněn přeplňovaným motorem 1.6 T-GDI o výkonu 204 koní a točivém momentu 265 Nm (u nás podladěným na 186 koní).

To však zjevně nebude žádný problém pro potenciální úpravce, pro které je tato verze především určena. R-Spec totiž nemá být lépe vybavenou, ale chudší, zato však řidičsky zajímavější verzí. A také levnější. Na severoamerickém trhu stojí Veloster Turbo R-Spec 22 100 USD (cca 450 000 korun). Doposud není jasné, zda se R-Spec dostane i do Evropy, potažmo na náš trh, prozatím si však neděláme žádné naděje. Ve Spojených státech však budou první dodávky uskutečněny v únoru příštího roku.

22.11.2013 11:35| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist