Hyundai ix25 (2014): také Korejci budou mít vlastní Juke

Korejský koncern Hyundai si nechce nechat ujet vláček popularity malých crossoverů a na základech modelu Kia Soul chystá vlastního konkurenta pro Juke a spol.

Příznivcům SUV či crossoverů můžete omílat klidně donekonečna, že výměnou za vyšší pozici nad silnicí získají ve srovnání se stejně velkým hatchbackem či kombíkem akorát mizernější jízdní vlastnosti, horší dynamiku či vyšší spotřebu, na tohle zkrátka neslyší. Příjemný subjektivní dojem je pro ně více než jakékoli tabulky a tak jim automobilky zcela logicky vychází vstříc.

Pokud jde o uskupení Hyundai-Kia, dá se říci, že Korejci zachytili tento trend poměrně slušně, přesto odpovědi na všechny konkurenční vozy nemají. Příkladem je Nissan Juke, který společně s Renaultem Duster táhne tuto třídu, prosazovat se však začínají také novinky jako je Renault CapturPeugeot 2008 a špatně si nevede ani Opel Mokka. O svůj tržní podíl se i na základě prodejných výsledků kompaktních crossoverů v EU již brzdy přihlásí Ford Ecosport, chystaná Honda Urban, VW Taigun či Fiat 500X a pozadu nezůstane ani Hyundai.

Už v příštím roce by měl být představen model ix25, jehož testovací prototypy byly zachyceny na různých místech světa, informace o jeho dostupnosti se nicméně rozchází. Některé zdroje tvrdí, že jej Hyundai začne vyrábět v Číně pouze pro tamní klientelu, což by ale bylo vzhledem ke stoupajícímu zájmu o tyto vozy v Evropě poněkud kontraproduktivní. Korejci zatím nic oficiálně nepotvrdili, máme ale za to, že pokud jej skutečně v roce 2014 uvedou, bude brzy k mání i u nás.

Platformu a techniku bude Hyundai ix25 sdílet se sesterským modelem Kia Soul, která byla nedávno představena ve své druhé generaci. Navzdory pouze evolučnímu posunu v designu jde konstrukčně o zcela jiný vůz postavený na základech i30/Cee’d‎, takže nebude asi těžké odhadnout, co se objeví pod přední kapotou. Základem by se mohla stát zážehová čtrnáctistovka doplněná čtyřválci o objemu 1,6 a 2,0 litru a teoreticky přichází do úvahy rovněž 1.6 T-GDi s výkonem přes 200 koní. Diesely by měly zastupovat motory 1.4 a 1.6 CRDi o výkonu 90 až 128 koní, nedá se ale vyloučit, že je Hyundai mezičasem zmodernizuje a posílí.

Termín uvedení na trh nedokážeme s ohledem na chybějící informace odhadnout, proslýchá se ale, že výroba ix25 se rozjede ještě v první polovině příštího roku.

zdroj: Autoweek.nl, Carnewschina

16.10.2013 4:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist