Vodíková Toyota Mirai (2015) detailně představena v evropské verzi na nové sadě fotek
autoweb.cz > Hyundai > Hyundai Ioniq > Hyundai Ioniq (2016): korejský Prius bude elektrický, hybridní i dobíjecí plug-in
Hyundai Ioniq (2016): korejský Prius bude elektrický, hybridní i dobíjecí plug-in
Korejská novinka bude svým způsobem zajímavá především tím, že nabídne hned tři různé varianty pohonu. První verze, která dorazí na trh, bude hybridní, u další bude možnost připojit ji do elektrické zásuvky a poslední se zcela vzdá spalovací jednotky a bude spoléhat čistě na elektrickou energii.
Modulární pohonné ústrojí si podle Huyndaie vyžádalo zcela novou platformu, a aby se rozmělnily jistě ne malé náklady na její vývoj, bude ji Ioniq sdílet se svým sesterským modelem Kia Niro, crossoverem, který dorazí rovněž ještě v letošním roce. Základem podvozku je vysokopevnostní ocel, některé komponenty, jako třeba přední kapota, víko zavazadelníku či části nezávislého zavěšení vpředu i vzadu, jsou vyrobené z hliníku.
Výchozí Ioniq dostal atmosférickou šestnáctistovku s přímým vstřikováním GDI o výkonu 105 koní a točivém momentu 146 newtonmetrů. Elektromotor integrovaný do jednoho celku se spalovací jednotkou má dalších 32 kW (44 koní) a 170 Nm a sílu obou motorů zpracovává a přenáší na kola přední nápravy šestistupňová dvouspojková převodovka.
Přídavné lithium-polymerové akumulátory našly své místo v prostoru před palivovou nádrží, tedy přibližně pod sedadly zadních cestujících, jejich kapacitu však pro tuto chvíli neznáme. Co naopak víme, je udávaná průměrná spotřeba podle korejského měřicího cyklu. Podle něj by měl být Ioniq schopen ujet na litr paliva 22,4 kilometru, což představuje hodnotu 4,46 l/100 km.