Hyundai i30 (od 2007)

Model i30 se v bazarech nevyskytuje tak často, jako jeho bratranec cee´d. Na trh totiž přišel s vyšší cenou a o rok později. Ceny ojetin jsou ale srovnatelné.

RADOSTI
Příznivé ceny ojetin, prostor pro posádku, v současné době mnoho vozidel po prvním majiteli.

STAROSTI

Menší zavazadelník kombi, slabší odolnost vůči opotřebení, podle mnohých motoristů méně zdařilý design v porovnání s modelem cee´d.

Korejská automobilka Hyundai uvedla model i30 rok po Kie cee´d. Ta přitom stojí na shodném podvozku a využívá i stejnou techniku (automobilka Kia patří pod křídla Hyundaie). Vozy se liší jen designem a zpracováním interiéru, kde mohou být prostorové rozdíly.

Cee´d navíc nabízel už od počátku velkorysou záruku, zatímco „í-třicítka“ se k pětileté garanci propracovala až postupem času. Na trhu nových vozů tedy neměl automobil situaci nejlehčí.

Pětidveřový hatchback doplnilo v roce 2008 kombi pod označením i30cw. O dva roky později se začal vůz nabízet také se systémem start-stop.

Automobil samozřejmě prošel bariérovou zkouškou Euro NCAP. Stalo se tak rovnou dvakrát. Nejprve v roce 2007, kdy vůz dostal čtyři hvězdičky z maximálních pěti za ochranu posádky při nárazu (33 bodů), a tři hvězdy z pěti možných za ochranu dětí v autosedačkách (34 bodů).

Hyundai i30 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Hyundai i30 fotogalerie

Po vylepšení došlo k opakovanému testu o rok později. Automobilce se vynaložené úsilí vyplatilo a Hyundai i30 si odvezl plný počet hvězd za ochranu posádky (34 bodů). Zlepšil se také v disciplíně ochrana dětí v autosedačkách, kde vybojoval čtyři hvězdy z pěti za 38 bodů. Ohleduplnost při střetu s chodcem se nezměnila – dvě hvězdičky z maximálních čtyř (14 bodů).Pozice na trhu
Jak již zaznělo, Kiu cee´d potkáte na trhu ojetin častěji než Hyundai i30. Přesto nejde o nedostatkové auto. Nejvíce se objevují vozy se zážehovým motorem o objemu 1,4 litru nebo turbodiesely 1.6 CRDi.

Cena nejlevnějších vozidel začíná okolo částky 170 000 korun. Kdo zatouží po kombi i30cw, měl by si připravit částku 220 000 Kč a více.Zpracování
Materiály použité v interiéru modelu i30 jsou proti předchůdcům výrazně kvalitnější. V porovnání s nejlepšími ve třídě ale stále zaostávají. Některé plasty působí levněji.

Pochvalu zaslouží pohodlná sedadla a prostor pro posádku. Těsno není ani na zadních sedadlech. V případě kombi je zde dokonce nečekané místo.

Zavazadelník hatchbacku disponuje objemem 340 litrů v základním uspořádání. Kombi nabídne 415 litrů, což není v rámci třídy nijak dobrá hodnota.Jízda
Podvozek solidně tlumí nerovnosti a zle si nevede ani v zatáčkách. Nicméně jízdní vlastnosti i tak zůstávají lehce pod průměrem, což se ukazuje při rychlé jízdě po klikatých okreskách.Motorizace
Ze zážehových pohonných jednotek se nejčastěji setkáte s agregátem 1.4 CVVT/80 kW, který podává vzhledem ke svému objemu opravdu dobré výkony. Ještě více sil má šestnáctistovka nebo dvoulitr, ale zde již musíte počítat s vyšší spotřebou.

Turbodiesely 1.6 CRDi a 2.0 CRDi potěší příznivou spotřebou. U automobilů s vyšším kilometrovým proběhem by ale mohly nastat potíže se vstřikovači, které nejsou vůbec levné.

Větší pozornost si zaslouží vozidla se vznětovými motory a systémem start-stop, jehož činnost rozhodně vznětovému motoru neprospívá (při vypínání agregátu na křižovatkách nedochází k dochlazování, což může ovlivňovat životnost například turba).

Zážehové motory: 1.4 CVVT/80 kW, 1.6 CVVT/93 kW, 2.0 CVVT/105 kW.
Vznětové motory: 1.6 CRDi/66 kW, 1.6 CRDi/85 kW, 1.6 CRDi VGT/94 kW, 2.0 CRDi VGT/103 kW.

NEJ motory
Dobrá volba: 1.4 CVVT
Na čtrnáctistovku jde o svižný agregát, který dokáže pracovat úsporně, což mnoho řidičů ocení. V nabídce je velice častý a tak není problém s výběrem.

Nevhodný: 2.0 CVVT
Zážehový dvoulitr je vzhledem k dispozicím menších pohonných jednotek zbytečným luxusem. Přirozeně si řekne o větší příděl paliva, a to se při současných cenách řidičům nemusí líbit.

Časté závady

U Hyundaie i30 se někdy objevují potíže s klimatizací nebo třeba elektrickým stahováním oken. Známá je kratší životnost některých dílů. „Setkáváme se s vůlemi na přední nápravě, objevují se také v řazení,“ vysvětluje Jindřich Topol, regionální manažer AAA AUTO.

Silentbloky zavěšení náprav, ale i táhla stabilizátoru totiž nevydrží tolik jako u jiných vozidel. Někdy zlobí stěrače a ostřikovače, objevuje se také koroze výfuku. Podle zástupce AAA AUTO mají některé automobily nadměrně opotřebenou spojku. Známé jsou i pazvuky v interiéru.

Milan Jirouš

29.5.2011 12:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist